skip to main content

V Applu se něco děje. 200 lidí z tajného projektu Titan muselo pryč

Máte 1 minutu?

Appleleaks. Projekt Titan je supertajný program Applu na vývoj vlastních autonomních aut. O moc víc se toho o něm neví, tedy až na to, že momentálně nejspíš neprochází zrovna lehkým obdobím, protože vedení firmy z něj odvolalo přes 200 vývojářů. Některé poslalo do jiných divizí Applu, jiní dostali nekompromisního padáka. Změny se prý dějí kvůli novému vedení a Apple to zachraňuje prohlášením, že i nadále „vidí na poli autonomních vozidel mnoho příležitostí“.

Už i Renault. Carlos Ghosn konečně rezignoval i na post šéfa Renaultu. Se zprávou se v Davosu vytasil francouzský ministr financí Bruno Le Maire a Renault brzy nato přispěchal s oznámením, že opět rozděluje funkce předsedy představenstva a CEO. Ta první připadne šéfovi Michelinu Jeanu-Dominiquu Senardovi, druhá dosavadnímu COO Thierrymu Bollorému. Jo a s Nissanem to pořád myslí vážně.

Jedeme dál. Telcom byznys Huawei sice zažívá mezinárodní popravu, obchodu s chytrými telefony se ale pořád daří. CEO Huaweie Richard Yu oznámil, že za rok 2018 firma prodala více než 200 milionů smartphonů a že stále počítá s tím, že pozici světové jedničky převezme od Samsungu ke konci roku 2020.

partner Forbes Espressa
Reklama
100 dní do maratonu. Přidejte se k oslavám 25. výročí Volkswagen Maratonu Praha! Do závodu zbývá přesně 100 dní. Kromě krásné medaile v cíli a skvělého zážitku se mohou účastníci těšit na speciální dárek. All Runners Are Beautiful.

Máte 5 minut?

Večeře za všechny prachy. V Davosu se toho děje spousta, kdo chce ale ukázat, že něco znamená, snaží se dostat na večeři „Dining in the Dark“. Jestli jste si teď vzpomněli na české Kavárny Potmě, jste blízko. Kouzlo téhle akce, kam se za večer dostane jen 50 z 3000 účastníků ekonomického fóra, spočívá v tom, že se odehrává v naprosté temnotě a hosté se musí absolutně spolehnout na instrukce svých číšníků. Až do okamžiku, než se po dvou hodinách rozsvítí světla…

Réééal Madrid!!! Real Madrid je už zase nejlépe vydělávajícím fotbalovým klubem Evropy. Podle žebříčku, který na tohle téma sestavuje společnost Deloitte, si španělský klub v loňské sezoně přišel na rekordních 750,9 milionu eur. Na druhém místě skončilo FC Barcelona, na třetí spadl Manchester United.

Auto od Boeingu. Světové společnosti nebojují jen o to, kdo se prosadí ve světě autonomních aut, celkem nacpáno je i na poli s těmi, co by měla lítat. Zatím poslední úspěšný test/let vozidla, jež by mělo zefektivnit městskou dopravu, ohlásil Boeing. I jeho prototyp se zvládl bez nehody vznést, udržet se ve vzduchu i přistát.

Tip Forbes Espressa. Jak na marketing v roce 2019? Přijďte to zjistit 7. února do pražského Vnitroblocku na akci Contagious Starter. Osm světových i českých profesionálů tu představí současné pohledy na to, jak přistupovat k marketingu a komerční kreativitě tak, aby byly úspěšné. Vystoupí zakladatel Contagious Paul Kemp-Robertson, v Česku dobře známý Will Rust nebo David Pivk a Jevgenij Primačenko, kteří ukážou, jak značka Nike pracuje na ruském trhu. Vstupenky kupujte na www.contagiousstarter.cz.

Máte 10 minut?

Ach, ty banky. Jestli máte pocit, že se o bankách až příliš často říká, že jsou zlé, tak se podívejte na tuhle statistiku. Na téhle urban legend totiž něco je. Společnost Zippia si dala tu práci a sestavila seznam společností, které v minulém roce musely zaplatit ty nejvyšší pokuty. A co myslíte, sedm z první desítky jsou banky…

Pionýři. Na plány s doručováním balíčků pomocí dronů už v Amazonu nějakou dobu sedá prach, nakupovací revolucionáři se ale snů na robodonášku nevzdávají. A tak ulice severního předměstí Seattlu brázdí v testovacím provozu Scouti, samodoručovací vozítka velikosti a tvaru ledničky do auta.

Do skla, prosím. Pětadvacet světových korporací jako Procter & Gamble, Nestlé, Pepsi nebo Unilever se rozhodlo, že od léta začnou některé své produkty prodávat ve skleněných, plechových nebo jiných omyvatelných a znovupoužitelných nádobách (paywall). Vše v rámci iniciativy za zmenšení zátěže pro životní prostředí. Kritici sice pochybují, že firmy to zvládnou rozšířit natolik, aby to mělo nějaký dopad, Unilever ale novým obalům na deodoranty Axe nebo Dove věří natolik, že podle něj vydrží až osm let a zvládnou tak nahradit sto klasických.