skip to main content

Výměna na trůně. Nejvýdělečnějším filmem všech dob jsou Avengers: Endgame

Máte 1 minutu?

Výměna na trůně. Možná jste si ani nevšimli, ale během víkendu došlo k zemětřesení na samé špičce žebříčku nejvýdělečnějších filmů všech dob. Desetileté panování Avatara, který celkem vydělal 2,7897 miliardy dolarů, jednou provždy ukončil letošní snímek Avengers: Endgame, když v neděli tuto částku překročil. Nový vládce už má na kontě nejtučnější výdělek za první víkend po uvedení do kin a hned několik dalších rekordů, takže uvidíme, kde se nakonec finální suma zastaví.

Jak (vy)dělá lev? Dobrý otevírací víkend má za sebou i aktuální remake klasické animované disneyovky Lví král z roku 1994. V severoamerických kinech vydělal očekávaný film, jehož postavám propůjčily hlasy hvězdy jako Donald Glover, Seth Rogen nebo Beyoncé, příjemných 185 milionů dolarů, čímž dokonce překonal očekávání producentů.

Má se Amerika začít bát? Ačkoli světová ekonomika na tom podle šéfa společnosti JPMorgan Chase není nijak zle a Spojené státy si od zotavení z krize před 10 lety vedou mimořádně dobře, zisky amerických firem za druhé čtvrtletí budou podle analytiků nižší. Přišel tedy po nejdelším období růstu v dějinách americké ekonomiky zase čas, aby tamní byznysmeni znervózněli?

partner Forbes Espressa
Reklama
Až -35 % na skladové postele světových značek a další slevy na nové modely! Velké slevy se týkají vybraných modelů všech značek luxusních postelí Hästens, Vispring, Somnus, Zleep a Aston. Vybrat si tu svoji můžete až ze 40 modelů skladových postelí. Více na dreambeds.cz.

Máte 5 minut?

Rolls-Royce mezi designéry. V „jeho“ škodovkách jezdí celé Česko, ale na kontě má i donedávna nejdražší (a nejrychlejší) sériově vyráběné auto – Bugatti Veyron. Někdejší šéfdesignér Škody nebo BMW Jozef Kabaň na jaře přestoupil k prestižní značce Rolls-Royce. Co pro něj tento krok znamená a jak budou pod jeho taktovkou vypadat budoucí koráby pro náročné zákazníky? Čtěte rozhovor.

Helmy nasadit. VR neboli virtuální realita měla být „the next big thing“ už před mnoha lety. Přesto se stále nedaří přivést tuto slibnou technologii k masám (a pořádně na tom vydělat). Vyzkoušeli jsme už ve víárku leccos – nejrůznější hříčky a hry, filmy, simulátory mnoha činností, nástroje pomáhající prodávat auta i bojovat proti stařecké demenci… Ale pořád to prostě není ono. Kdy už to přijde? A co to tedy vlastně bude?

Neskromný potenciál skromné módy. Čím dál víc oděvních značek se snaží využít možnosti rozvíjejícího se segmentu módy pro muslimy. To, co původně začalo jako jednorázové kolekce pro zvláštní náboženské příležitosti, se postupně stává slibným trhem, kterému odborníci předvídají pro nejbližší budoucnost pětiprocentní každoroční růst. Do islámské (neboli tzv. skromné) módy se tak pouštějí brandy jako Burberry, Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger nebo DKNY.

Máte 10 minut?

Houstone, máme přehled. Vzpomínek na výročí „malého kroku pro člověka“ v minulých dnech proběhlo médii hodně, kolegové z americké redakce Forbesu pro vás ale sestavili vyčerpávající přehled toho, kolik to celé stálo a kolik na tom kdo vydělal. Troufnete si od boku odhadnout, kolik suchých zipů značky Velcro použila NASA na Apollu 11?

Indie míří k Měsíci. A abychom nezůstávali jen v minulosti, připomeňme si i čerstvý úspěch indického vesmírného programu – týden po původně plánovaném startu, který byl na poslední chvíli odvolán, napodruhé skutečně z vesmírného střediska Satish Dhawan odstartovala druhá indická měsíční mise Čandraján-2, která se pokusí měkce přistát poblíž lunárního jižního pólu.

Stromodomek i romantická chýška. Pokud jsou pro vás chladné vesmírné dálavy trochu moc z ruky, možná vás zaujmou ty nejpopulárnější lokace, které na světě nabízí služba Airbnb. Ale pozor, o stromový domek v americké Atlantě je skoro stejný zájem jako o volné místo v Sojuzu, takže rezervujte s velkým předstihem.

Podcasty pro váš byznys. Jestli jste už slyšeli všechny podcasty, které pro vás ve Forbesu připravujeme (ale jenom jestli jste slyšeli opravdu všechny), zkuste si poslechnout i podcastovou sérii Spectacular Failures z produkce American Public Media a Carlson School of Management na Minnesotské univerzitě. Moderátorka Lauren Ober v ní představuje jeden byznysový debakl za druhým. Někdy je to legrace, někdy míň, ale poučné je to vždycky.