skip to main content
Forbes Espresso

Wu-chan v reakci na nové případy koronaviru otestuje celé 11milionové město

Máte 1 minutu?

Rebel with a cause. Klidně mě zatkněte, kříčí Elon Musk, zatímco navzdory lockdownu znovu otevírá továrnu ve Fremontu. Oznámil to pochopitelně na svém Twitteru. Musk už dříve vyhrožoval, že kvůli restrikcím přesune sídlo Tesly z Kalifornie, a zároveň se chce s tamními úřady soudit. Geniální byla v tomto ohledu reakce kalifornské političky Loreny Gonzalez, která na svém Twitteru v reakci na jednání excentrického šéfa uvedla „Fu*k Elon Musk“.

Zas a znova. V čínském Wu-chanu se objevilo šest nových případů koronaviru, a tak dojde k plošnému otestování celého 11milionového města. Antivirové týmy mají předložit své akční plány pro jednotlivé městské části a celá operace se má údajně vejít do 10 dnů. Jak během takové doby dokážou ve Wu-chanu sehnat takové množství testovacích sad, nevíme.

Letíme! CEO největších evropských aerolinií Ryanair má pro cestovatele pozitivní zprávy: následující měsíce budou cenově zcela jedinečné. Michael O’Leary totiž věří, že to budou nejen aerolinky, kdo ve snaze zachránit zbytek sezony vyrazí na trh s výprodejovými nabídkami, ale přidají se i provozovatelé hotelových zařízení. Ryanair se chce vrátit ke 40 procentům letů už během července a podle O’Learyho by se firma mohla dostat na 60 procent kapacit v srpnu a zhruba 70 procent v září.

partner Forbes Espressa
Reklama
Tradiční bezpečnostní řešení pro mobilní zařízení nezjistí zranitelnost v sítích a operačních systémech. Vyzkoušejte ZoneAlarm Mobile Security a pokud Vás zaujme, napište si na info_ee@checkpoint.com o ROČNÍ LICENCI ZDARMA.

Máte 5 minut?

Co říkají ekonomky? Karanténní opatření se začínají pomalu uvolňovat a tuzemská ekonomika opatrně ožívá. Své provozy po nucené odstávce alespoň částečně otevřely automobilky i jejich dodavatelé nebo strojírenské podniky a od tohoto týdne se do ekonomického života začali zapojovat i živnostníci. Dvouměsíční ochromení se však v ekonomice projeví na léta dopředu a pomoc státu je spíše pomalá, shodují se tři ekonomky, kterým jsme položili tři dotazy v souvislosti s aktuálním děním.

Ready na krizi. Borci na Foolu vytipovali tři akciové tituly, které mají z dlouhodobého hlediska sílu ustát pořádný ekonomický downswing a ještě z něj vyjít silnější. Svatou trojici podle nich tvoří Microsoft, Mastercard a Roku. Zkrátka cloud, bezhotovostní platby a streaming, to je cesta!

Musíme si pomáhat, a tak technologičtí giganti podávají některým státům USA pomocnou ruku. Ono když se v zemi najednou objeví přes 30 milionů nezaměstnaných, kteří žádají o finanční podporu a ve velkém navštěvují úřední weby a volají na informační linky, tak to celé dekády stará infrastruktura nese dost těžce. Google tedy například implementuje na státní weby v New Yorku či Illinois chatboty, Accenture takto pomáhá v Texasu a třeba Amazon orchestruje zřízení remote telefonních center v Kentucky.

Tip Forbes Espressa. Ve středu 13. května v 18:00 se můžete těšit na další lekci Forbes BusinessClass s Tomášem Čuprem (Rohlik.cz) na téma Diamanty se tvoří pod tlakem. Každou středu se s námi v sérii digitálních eventů o zkušenosti podělí špičkoví čeští byznysmeni a tváře z obálek Forbesu. Jak využít krizi jako příležitost a jak uvažovat ve velkém, i když všichni okolo šetří? Vstupenky jsou dostupné zde.

Máte 10 minut?

Uber Eats, travel sleeps. Kolegové v New York Times dostali k dispozici data z amerických platebních karet a dali dohromady skvělou infografiku ukazující, jak se v pandemii mění styl utrácení. Pochopitelně frčí donáškové služby, herní průmysl, streaming i alkohol, zatímco většina oborů trpí. Za oceánem se děje v zásadě to samé, co u nás před několika týdny, ale vidět to vše na jednom místě v grafické podobě je fascinující.

Kdo to dá? Společnost Stora začínala před mnoha stovkami let jako švédský těžař mědi a dnes je to finská firma a přední světový hráč v oblasti obalové techniky a biomateriálů. „Byla by to pro Storu katastrofa, kdyby se soustředila jen na svůj původní byznys a nedávala pozor na probíhající změny. Ona sebe a své cíle ovšem dokázala otočit tak, aby se potkala s poptávkou nového světa,“ píše Arie de Geus ve své knize The Living Company. Tahle literární vsuvka má říct jediné – ne každý krizi přežije, ale kdo je pružný, dramaticky zvyšuje své šance.

Ask why, to byl sice legendární claim Enronu, ale přesto byste se neměli přestat ptát. Firemní komunikace se často soustředí primárně na „co“ a „jak“, v jejichž stínu zůstává „proč“ mírně opomíjené. Prožíváme ale těžké časy a „proč“ je důležitější než kdy dříve, píší v Harvard Business Review (a Simon Sinek se tetelí).