skip to main content
Facebook

Facebook vyvíjí virtuálního asistenta. Trénuje ho v Minecraftu

2 minuty čtení

Facebook začal vyvíjet nového asistenta s umělou inteligencí, který by měl pomáhat lidem s nejrůznějšími úkoly a přijímat hlasové příkazy. Než ho ale vypustí do světa, trénují ho ve virtuálním prostředí populární videohry Minecraft. 

Výzkumníci Facebooku ve spolupráci s Massachusettským technologickým institutem to bez velké pompy oznámili už v červenci, kdy publikovali vědeckou studii. Asistent by přitom neměl umět plnit jeden extrémně náročný úkol, ale spíš se bude soustřeďovat na multitasking. 

„Minecraft je podle nás pro takového virtuálního asistenta ideální prostředí, protože se v něm bude moct učit z interakce s opravdovými lidmi a zároveň pochopí i lidský jazyk,“ vysvětlují výzkumníci ve zmíněné studii. 

Minecraft je pro takový trénink nejvhodnější hlavně proto, že jde o takzvanou „sandbox game“, tedy hru, ve které hráč nemá téměř žádná omezení. Může svobodně procházet virtuálním světem, bojovat, vytvářet vlastní předměty, objevovat nové objekty i stavět vlastní. Hráči si zkrátka mohou dělat, co chtějí.

Asistenta budete moct potkat přímo ve hře, budete se s ním moct bavit a na vaše přání bude taky plnit celou řadu úkolů. Výzkumníci doufají, že se umělá inteligence bude od živých lidí učit a bude postupně schopná plnit složitější příkazy. Hráči budou moct bota požádat o postavení konkrétních budov nebo si ho třeba pošlou pro materiály na stavbu. 

„Bot by měl taky počítat s tím, že zadání od lidí budou často nekonkrétní nebo zmatená,“ dodávají výzkumníci. I díky takové komunikaci se bude bot učit rychleji. Hráči, kteří by se chtěli s virtuálním asistentem ve hře potkat, si ho můžou stáhnout už teď, a přestože jeho vývoj teprve začal, výzkumníci slibují, že už brzo bude schopný plnit komplikované úkoly. „Bude třeba umět postavit věž sahající až nad mraky, na jejímž vrcholu bude fontána,“ dodávají. 

Minecraft od společnosti Mojang je jednou z komerčně nejúspěšnějších videoher všech dob a s více než 170 miliony prodaných kopií už předčil takové klasiky, jako je Tetris nebo Super Mario Bros. Každý měsíc tuhle hru hraje víc než 90 milionů lidí. 

Není to poprvé, co se výzkumníci snaží trénovat umělou inteligenci v herním světě. Google udělal něco podobného ve hrách Go nebo Starcraft II. Facebook ale doufá, že jejich asistent půjde ještě dál a bude schopný analyzovat a pochopit složitosti lidské řeči. Nakonec by měl být schopný pracovat v reálném světě.