Víme, že se nás firmy po celou dobu snaží obelstít například tvrzeními typu „nový a lepší“ nebo prostě jen nablýskanými baleními svých výrobků. Existují ale i skryté až podprahové, a mnohdy ještě i chytřejší způsoby, které mají vést k loajalitě zákazníků.

Čtěte také: Vybudujte si úspěšnou značku. 10 rad, jak na to

Mnohé ze světových velkých korporací platí horentní částky designérům, reklamním expertům a také psychologům, aby získaly kreativní logo, které v sobě nese grafický prvek spojený s jejich byznysem, jehož si člověk na první pohled těžko všimne. A zřejmě ani na ten druhý.

Server Twentytwowords.com přinesl přehled několika značek, které znáte, ale možná jste si doposud nevšimli významu ukrytého v jejich logu.

Pojďme se na některé z nich podívat.


FedEx

V Americe jde o jedno z nejznámějších log a jistě jej zná i většina Evropanů. Všimli jste si ale šipky v logu, která je tvořena bílým místem mezi „E“ a „x“? Šipka směřující doprava znázorňuje dle americké firmy rychlost a preciznost.

01fedex


NBC

Evropané o tom možná tolik nevědí, ale v Americe se televizní skupině NBC často přezdívá „Paví síť“. Když se podíváte na logo, dojde vám proč. Každý barevný brk představuje jednu divizi NBC (to platilo v době jejího vzniku, dnes už má divizí více) a bílý zobák uprostřed loga dává tušit, že páv se dívá doprava. Znamená to opět to, že se dívá dopředu, do budoucnosti.

02nbc


Formule 1

Zaměřte pořádně svůj zrak na tohle závodní logo a jistě si všimnete prázdného bílého místa mezi oběma znaky. Neznázorňuje nic jiného než číslici „1“, která se samozřejmě odkazuje na „Formuli 1“.

03f1


Amazon

Logo Amazonu se pomocí žluté šipky nejenom směje. Když se podíváte, odkud kam šipka vede, možná vás to samotné trkne. Spojením písmen „A“ a „Z“ chce největší e-shop světa miliardáře Jeffa Bezose naznačit, že v jeho portfoliu najdete opravdu vše – prostě od „a“ do „zet“.

04amazon


Tour de France

Vidíte cyklistu? Ne? Tak se podívejte na slovo Tour, respektive na jeho tří písmena „o“, „u“ a „r“ a žluté kolečko znázorňující slunce.

05tourdefrance


Sony Vaio

Na první pohled vidíte moderní typografii, která v sobě ale nese skrytý význam. První dvě písmena značí analogový signál a dva zbylé znaky zase reprezentují jedničku a nulu odkazující na digitální svět.

06sonyvaio


Gillette

Na první pohled jen běžný nápis s originálním fontem, když se ale podíváte na první dvě písmena, dojde vám to. Vidíte, jak jsou bílá místa u „G“ a „i“ perfektně seříznutá? Jako od břitvy, že? Je to záměr, značí to ostrost a přesnost těchto žiletek.

07gillette


Coca-Cola

A jedna perlička na konec. Možná vám to zabere trochu více času, i když Evropané k tomu budou mít blíže než Američané. Ale když se pořádné podíváte na logo nejznámější limonády světa, spatříte dánskou vlajku.

Samozřejmě to nebyl původní záměr, ale když si toho Coca-Cola všimla, a Dánsko navíc bylo vyhlášeno nejšťastnější zemí světa, americká firma toho chtěla mediálně využít, a začala tak na dánském největším letišti rozdávat tamní vlaječky. Proč turisty nevítala samotnou Coca-Colou, je dodnes záhadou.

08cocacola