Na ten den nevzpomíná ani jeden dobře. Vstali, uvařili ranní kávu a tak jako každý den zapnuli notebook, aby zjistili, jak se daří jejich internetovým projektům. A s tím přišlo druhé probuzení. O dost tvrdší.

„Byznys nám spadnul až o 90 procent,“ vypočítává jeden z hostů dalšího podcastu na Forbes.cz David Zábrž, zakladatel a majitel on-line služeb poskytujících seriozní doprovody do společnosti MůjZnámý.cz.

Důvod? Google stránku přidal na černou listinu a zakázal mu ji propagovat. Vše bez jakéhokoliv upozornění.

Podobnou zkušenost má i Matez Jindra, který rozjel on-line prodejce triček s potisky od českých grafiků pod značkou Bastard.cz. Ten se před dvěma lety dostal do křížku zejména s Facebookem, ale i s Googlem.

„Slovo Bastard je v angličtině vnímané jako vulgární slovo a stroje najednou začaly říkat ´vaši reklamu nemůžeme spustit´.“

Jak se tedy chovat v případech, kdy vám dva největší online propagátoři vašich produktů a služeb zablokují vaše reklamní účty? Jak se o tom dozvíte (pokud vůbec) a kam by měly směřovat vaše první kroky, abyste dospěli k rychlému řešení a omezili tím negativní dopad na váš byznys? Dozvíte se v podcastu Forbes How-to podcast na Forbes.cz.

Poslechněte si i další z Forbes podcastů zde.