skip to main content
Český byznys

Freshlabels má nový obchod na Letné. Prodává v něm jen udržitelné zboží

1 minuta čtení

Kde jinde než ve čtvrti mladých a neklidných na Letné by měl otevřít obchod, jehož kritérium pro výběr sortimentu je být co nejvíc eko. V pořadí pátá kamenná prodejna Freshlabels nabízí výhradně udržitelné značky a produkty, které jsou šetrné k životnímu prostředí.

„Obchod, kde budou jen udržitelné značky, jsme si přáli otevřít už dlouho,“ tvrdí Jan Bouška, jeden z dvojice zakladatelů. „Víc než kdy jindy je teď důležité myslet na to, co si kupujeme,“ vysvětluje, proč pro nový obchod zvolili eko pravidla.

Vysvětluje, že tím nemyslí jen téma klimatické krize, ale i současnou situaci kolem pandemie koronaviru. „Každý zákazník si teď mnohem víc rozmýšlí, co si pořídí, jestli je to dobrá investice a jakého chce podpořit prodejce,“ zamýšlí se pro Forbes Bouška.

Reklama

A dodává, že mimořádná situace se výrazně dotkla i jejich podnikání. „E-shop nezvládl vykompenzovat zavřené prodejny, naše cíle pro letošní rok se pozměnily. Ale zároveň nás karanténa donutila k pozitivním změnám, které byly v našem podnikání potřeba,“ hodnotí.

Jednou z nich je pozornost obrácená na udržitelné značky. Takzvaný Sustainable Tag, tedy splnění ekologických kritérií, dostalo v novém pražském obchodě 30 značek: mezi nimi třeba Patagonia, Fjällräven, Freitag či Houdini. Kromě oblečení tedy i boty, kosmetika nebo batohy.

„Vytvořili jsme vlastní systém hodnocení, který zohledňuje různé aspekty udržitelnosti, abychom nabízeli jen opravdu udržitelné produkty a ne ty, které jsou udržitelné jen naoko,“ dodává Jakub Veselský, druhý ze zakladatelů.

Freshlabels při schvalování značky hodnotí sedm kritérií: materiál, výrobu, znalost dodavatelského řetězce, rádius výroby (tedy vzdálenost jednotlivých fabrik), společenskou odpovědnost firem a získané certifikáty. Aby produkt Sustainable Tag získal, musí splnit alespoň čtyři z uvedených podmínek.

Reklama
Reklama
Reklama