Ještě v úterý sršel šéf Applu Tim Cook před novináři nadšením. Apple totiž ohlásil rekordně dobré výsledky za první čtvrtletí nového fiskálního roku, když například prodal přes 78 milionů iPhonů, což je hodnota, kterou jsme v jednom kvartále ještě neviděli.

Čtěte také: Apple představil nový iPhone. „Sedmička“ je stejná a přece jiná

Mnoho analytiků a akcionářů, kteří předpovídali spíše další pokles prodejů i tržeb, to logicky – v tom pozitivním slova smyslu – zvedlo ze židle. Hned první únorový den ale nadšení Cooka i investorů trochu opadlo.

Podle aktuálně vydaného žebříčku žebříčku Brand Finance Global 500, který každoročně porovnává nejhodnotnější značky světa, si Apple letos meziročně pohoršil o 36 procent, když hodnota jeho brandu poklesla na 107,1 miliardy dolarů.

Nakousnuté jablko tak po několika letech opouští pomyslný trůn a žezlo předává Googlu, který byl naposledy na výsluní žebříčku před pěti lety.

„Apple zápasí s udržením si své technologické výhody,“ komentuje rozhodnutí Brand Finance jeho ředitel David Haigh. „Apple několik let žil na dluh, když využíval nakumulovanou hodnotu své značky,“ dodal.

Google zaujal první pozici poté, co hodnota jeho brandu meziročně vzrostla o 24 procent na 109,4 miliardy dolarů.

Do žebříčku 500 nejhodnotnějších značek světa se pak nedostala žádná firma z Česka.