Nabídněte Čechům několikakorunové slevy, možnost vyhrát auto a oni vám o sobě řeknou takřka vše. Naposledy se o tom v uplynulých dnech přesvědčil supermarket Kaufland. Tuzemská jednička mezi obchodními řetězci spustila věrnostní program a lidé na registraci do něj neváhali čekat fronty.

Kartu Kaufland Card uvedl řetězec na trh 12. února. Od té doby o ni za dva týdny projevilo zájem bezmála tři čtvrtě milionu lidí. Poptávka po členství je zejména v prodejnách v Ostravě-Zábřehu, brněnských Bohunicích a Slatině, v Mladé Boleslavi a pražské Michli.

„Každý den se do našeho věrnostního programu přihlásí kolem 50 tisíc zákazníků. Přesto výdej klubových karet probíhá bez komplikací,” přibližuje tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl. Podle jejích slov je cílem řetězce, aby si klubovou kartičku nechalo vyhotovit dohromady 1,5 milionu nakupujících.

Přihlášením do věrnostního programu, kterým již delší dobu disponuje většina konkurenčních hráčů na trhu, Kaufland získá od zákazníků cenná marketingová data. Podobně jako e-shopy, tak bude mít přehled o jejich nákupním chování, což mu dá možnost připravovat jim speciální nabídky na míru. Česko je po Rumunsku teprve druhou zemí, kde Kaufland Card prozatím funguje.

Kaufland, jenž se z tuzemských potravinářských řetězců může pyšnit nejvyššími příjmy, předloni utržil 58 miliard korun. Jeho tržby přitom stoupají. Společnost si díky tomu může dovolit pravidelně navyšovat platy svých zaměstnanců. Obdobně je na tom i dvojka na českém trhu Lidl, který rovněž jako Kaufland spadá pod německou skupinu Schwarz.

Upřímně, snad každý ve slevách někdy nakupoval, koho by nepotěšily. Je však třeba si uvědomit, že je-li něco jen tak zadarmo nebo výrazně zlevněno, kupec většinou není zákazníkem, ale produktem.