skip to main content

Hvězdy devadesátek a černobílá. Modní značky sázejí na nostalgii

3 minuty čtení

Značky Saint Laurent i Chanel před pár dny odhalily své nové reklamní kampaně. U obou módních domů jsou v hlavní roli ikony 90. let zachycené na černobílé fotografii.

To znamená jedno: zběsilá divokost, inspirace estetikou východního bloku i barvy jako z berlínské pouliční party Love Parade jsou na ústupu. A chtělo by se zvolat, influenceři všech zemí, bojte se! Móda se totiž vrací ke klasice.

Na jedné straně můžeme tuhle tendenci zaznamenat i v běžných řetězcích s konfekcí. Nosí se uhlazený minimalismus, přírodní a pudrové barvy, nadčasový šatník. Za to vděčíme Phoebe Philo, bývalé kreativní ředitelce módní značky Céline, která byla významnou propagátorkou takového oblečení (ostatně můžeme jí poděkovat i za to, že neobouváme už prakticky nic jiného než bílé tenisky, ale o tom víc tady).

Po několika letech tento maximálně jednoduchý, ale přitom neuvěřitelně elegantní styl vzaly na vědomí i značky takzvané fast fashion a high street. Nemusíte se tedy zaobírat trendy, stačí si na sebe vzít rovně střižené tmavě modré džíny a bílou košili a budete vypadat nejen vkusně, ale také v souladu s aktuální módou.

Černobílá kampaň od fotografa Davida Simse s Keanu Reevesem je podobným gestem.

Ve chvíli, kdy značka Saint Laurent odtajnila svůj vizuál s tímto idolem 90. let a přelomu tisíciletí, se strhla lavina. Fanoušci jásali, na sociálních sítích se s velkým úspěchem repostovaly fotografie herce, který se buď díval přímo do objektivu, nebo měl lehce skloněnou hlavu a zavřené oči. Na sobě má velmi jednoduchou koženou bundu, košili s drobným potiskem a tmavé kalhoty. Další verze ho zachycuje se slunečními brýlemi. Od kreativního ředitele značky Saint Laurent Anthonyho Vaccarella je angažmá Reevese skvělý tah.

Nejen proto, že skromný a introvertní Keanu je všeobecně oblíbený i ve věku neustálého internetového sdílení. Saint Laurent může profitovat z všeobecné nostalgie po devadesátkách, kdy nebylo potřeba znát tisíce instantních hvězdiček, ale stačilo si do pokojíčku vylepit pár plakátů svého idolu.

Na podobnou notu zahrál i Chanel.

Do reklamy na nové hodinky legendární módní dům obsadil Naomi Campbell, Claudii Schiffer, ale také třeba Ali MacGraw nebo Keiru Knightley. Právě Naomi a Claudia na černobílých fotkách připomínají zlatou éru modelingu.

Starší mileniálové, tedy dnešní zaopatření třicátníci, na které jsou tyto kampaně zřejmě cíleny, budou díky takovým vizuálům vzpomínat na své dětství, kdy v kinech běžel Matrix a přehlídkovým molům kralovaly Naomi s Claudií.

Jak to souvisí s výše uvedeným trendem efektního minimalismu? Opět se potvrzuje, že geniální koncepty musí být jednoduché.