Aktuální vydání magazínu Forbes

Jak na úspěšný marketing? Nedělejte jiné věci, dělejte věci jinak

Pošli to dál

Znáte jméno Shiv Khera? Tento 69letý Ind není jen byznysmen, ale také aktivista a autor několika motivačních knih, které se prodávají po celém světě. Právě on je autorem známého výroku „nedělejte jiné věci, dělejte věci jinak“.

Ať už děláte cokoli, úspěch nemusí přinést jen váš nový produkt, nabídka nebo jiná inovace. Paradoxně ho může přinést to, že se na věci, které už děláte, podíváte jinak. Netradičně, zábavně anebo neočekávaně.

Když lidé vědí, k čemu je váš produkt, pobavte je

Existuje nespočet značek, jejichž produkt vám pomůže při obtížích s vaším trávicím traktem. Jednou z nich je i značka Lax-a-Day. Ale namísto obyčejné produktové demonstrace, kterou dělá konkurence, se rozhodla lidi pobavit. Každý přece ví, jak funguje projímadlo. A tak Lax-a-Day řekla lidem zábavnou formou, aby doslova neseděli na záchodě věčnost.


Agentura: Brand Agency, 2017

Ačkoli značka Tide vytvořila nový produkt, jeho úlohou bylo stále totéž – jednoduché odstranění skvrn z oblečení. Ano, značka mohla vytvořit nudnou reklamu se zaměstnanou hospodyňkou, která si díky novému Tidu poradí se skvrnami snadno a rychle. Tide to ale udělal jinak.

Agentura: Saatchi & Saatchi, 2008

I produktové demo se dá udělat jinak

To, že váš automobil s inteligentními technologiemi na cestě doslova sedí a jen tak něco s ním nehne, se dá povědět velmi jednoduše. Ukážete auto v situacích, při kterých není žádná hračka udržet se na silnici. Takových reklam už ale byla spousta. Lidé zodpovědní za komunikaci značky Mercedes na to šli jinak. A přestože je reklama stará už skoro šest let, každý rok jí na internetu přibývají miliony zhlédnutí.

Jung von Matt / Nectar, 2013

Nápad, který pochválil i Tom Hanks

Úplně stejně se na některé projekty dívají mí kolegové ze slovenské pobočky Zaraguzy. Jednoduché zadání, že nové vydavatelství Lindeni stojí za těmi nejlepšími knihami, by se dalo zrealizovat velmi tuctově. Na Slovensku ale nehledali způsob, jak divákům povědět, že společnost Lindeni dělá něco jiného. Řekli, že jen vydává ty nejlepší knihy – ale šli na to zcela neobvyklým způsobem. Vymysleli to tak dobře, že jim reklamu pochválila i filmová hvězda, která se objeví na konci spotu.


Agentura: Zaraguza, 2018

Pokud tedy váš produkt není novinka anebo nemá nejmodernější parametry, nehledejte, jak komunikovat něco nového. Komunikujte to, co máte, ale jinak, než jak by to udělal kdokoli jiný.

Čtěte také