Jak na značku

Odpovídá Milan Šemelák, branding expert

Pomáhal firmám jako Starbucks, Heineken, Unilever nebo O2

Než začnete cokoli dělat, vezměte si tužku, prázdnou A4 a nakreslete trojúhelník. Nahoru napište svou propozici – co plánujete dělat. Do levého rohu kanály, místa a způsoby prodeje. Do pravého napište, jak byste to chtěli komunikovat. Vyplňte, co máte.

Podívejte se na svůj trojúhelník. Co je uprostřed? Co spojuje všechno, co děláte? Co zažijí lidé, když se dostanou do kontaktu s vaším produktem, s vaším webem, s vaším inzerátem v magazínu? To je naprosto klíčová a zásadní otázka. A odpověď musí být přímá, jednoduchá, odlišující se, žádná marketingová klišé, kterým stejně nikdo nerozumí.

Dokud nebudete mít opravdu dobrou odpověď, nic nedělejte. Nedávejte si vyrobit loga, weby ani kampaně. Nebudujte publikum na sociálních sítích a nenajímejte agentury. Budou to vyhozené peníze.

Jakmile ale odpověď najdete a správně zformulujete, stane se hnací silou vašeho podnikání. Rázem máte něco, co vám pomůže růst o hodně rychleji. Něco, co vaši zákazníci pochopí okamžitě a co vám pomůže nejen dělat kampaně, ale i tvořit další produkty a služby. Něco, k čemu se vždy rádi vracíte. Máte značku.