skip to main content
Jak být lepší

Jak trénovat mindfulness? Bill Gates každý večer myje nádobí

1 minuta čtení

Ačkoli to může být na první pohled těžké, výzkum ukazuje, že každodenní úkoly, jako je mytí nádobí a pověšení prádla, vám mohou pomoci se zastavit a být spokojenější. Pokud je budete provádět  správným způsobem.

Jedna studie učila dobrovolníky praktikovat mindfulness neboli všímavost tím, že se během mytí nádobí zaměřili na všechny aspekty tohoto procesu. Měli vnímat teplotu vody, strukturu pěny a tak dál. Práce s houbou může být příležitostí zaměřit se na nyní, ale může to být také příležitost k relaxaci a snění. A odborníci na kreativitu říkají, že je to právě tento druh uvolněného putování mysli, který umožňuje mozku udělat některé z jeho nejvíce inovativních a nečekaných skoků.

Po pouhých šesti minutách mytí nádobí dobrovolníci ohlásili, že jsou o 27 procent méně nervózní a o 25 procent jsou více inspirovaní a mají více nápadů.

„Všímavost, jak ji moji kolegové a já studujeme, nezávisí na meditaci. Je to velmi jednoduchý proces zaznamenávání nových věcí, který nás staví do současnosti,“ píše Ellen Langerová, zakladatelka Langer Mindfulness Institute.

Mytí nádobí jako nástroj ke zklidnění mysli a zaměření se na přítomný okamžik využívají také miliardáři Bill Gates nebo Jeff Bezos. Oba v rozhovorech uvedli, že se této činnosti věnují každý večer. Kvůli tomu, že přes den mají před sebou neustálá rozhodnutí, plánování, starosti o budoucnost, se potřebují  zastavit a udělat si přestávku. A to i takhle jednoduše.

Tak až budete mít příště v kuchyni plný dřez a nebude se vám chtít nepořádku zbavit, vzpomeňte si, jak vám to pomůže ke zklidnění a že ani američtí miliardáři se tomuto úkolu nevyhýbají.