Všichni si tykáme, stýkáme se po práci, ale mám pocit, že zaměstnanci mě vnímají pouze jako kamaráda a neberou příliš vážně zadané úkoly.

Odpovídá Lucie Brešová, bývalá ředitelka Kiwi.com

Kiwi.com je nejúspěšnějším českým startupem poslední doby

Klíčový je jasný postoj vedení. Přátelská atmosféra ve firmě je důležitá, ale vždy musí být jasné, kdo je šéf a co jsou přátelské vztahy (jdeme spolu na pivo) a co ty pracovní (tohle od tebe chci/potřebuji a oba rozumíme tomu, jak má výsledek vypadat).

Pomoct si můžete definováním potřeb (jakou pozici/roli/úkol), které chcete pokrýt, a také tím, že se budete snažít mít přehled o výkonu všech členů týmu. Nejen těch, kteří jsou víc vidět (víc mluví) nebo jsou vaši kamarádi.

Důležité je také dávat lidem pravidelný feedback a jasně zadávat úkoly: čeho chcete dosáhnout, jak si představujete výsledek. Nejhorší je, když si váš zaměstnanec bude myslet, že dělá vše dobře, jen proto, že mu šéf neřekl, že dělá něco špatně.

Zní to jako banalita, ale v Kiwi.com jsme tuto chybu zvládli učinit snad na všech úrovních managementu.