Samorost, Machinarium, Botanicula nebo Chuchel. To jsou hry z dílny herního designéra a vývojáře Jakuba Dvorského. Studio Amanita Design založil hned po škole a jeho her se od té doby prodalo přes pět milionů.

„Samorost 2 byla naše první zpoplatněná hra, ještě v době, kdy nebyly žádné prodejní kanály. Prodávali jsme ho jen na našem webu přes platební bránu a lidi se nám smáli, že se to takhle nedělá. Ale nakonec to fungovalo,“ vzpomíná Dvorský.

A jaký je podle něj recept na globálně úspěšnou hru? Musí být něčím nová, originální, zaujmout na první pohled chytlavým grafickým zpracováním i na druhý svou hloubkou. „Jen tak do ní lidi budou chtít investovat peníze, a hlavně čas, kterého je málo. Proto nikdo nechce hrát ‚jen‘ dobrou hru. Platí, že vítěz bere vše,“ tvrdí vývojář, který vytvářel také hry pro BBC nebo Nike.

Proč se ve hrách od Amanita Designu nemluví? Jaké to je, vést studio, ve kterém původně začínal sám, a odkud bere inspiraci? Poslechněte si celý podcast.