Pokud máte problém s dokončováním pracovních (i nepracovních) úkolů, vyzkoušejte trik, se kterým přichází autorka knihy Sorted: Freedom through Structure, která ho považuje za svůj „Productivity Hack n. 1“ a doporučuje ho používat zejména ve chvílích, kdy máte pocit, že máte tolik úkolů, že je ani nemůžete všechny stihnout.

Postupujte tedy podle následujícího návodu.

Sepište si věci, které musíte udělat

Nejde o běžný to-do list, takže se neomezujte jen na tři nejdůležitější položky, ale sepište si opravdu všechno, co je nutné dotáhnout nebo s čím je třeba pohnout.

Ke každému úkolu si napište, kolik času vám zabere

Ke každé položce tedy uveďte„ideální čas“, který chcete daným úkolem strávit. V odhadu se snažte být realističtí a nedávejte si na úkoly zbytečně moc ani málo času.

Tři, dva, jedna, teď!

Až se k položce ze seznamu dostanete, nastavte si časovač právě na tak dlouho, jak jste si určili v předchozím kroku. Pokud skončíte dříve, vůbec to nevadí. Ideálně byste ale neměli přetahovat. Pokud se stane, že položku za daný čas nestihnete, přesuňte ji na konec seznamu a příště si lépe rozmyslete, kolik na ni vlastně potřebujete času.

Jaké jsou výhody tohoto systému?

Časovým limitem, který si stanovíte, si určíte hranice. Nad úkoly tak nebudete zbytečně sedět dlouhé hodiny, ale budete dopředu přesně vědět, jak dlouho se jimi budete zabývat.

Časovač také funguje jako dobrý hnací motor. Pokud totiž budete vědět, že na splnění daného úkolu máte třeba 45 minut, budete ho chtít dokončit co nejdříve, abyste celý proces plnění položek ze seznamu ukončili co nejrychleji.

A poslední výhoda – díky tomuto systému se budete plně soustřeďovatjen na jeden úkol, a nebudete tak od něj odbíhat jinam.