Aktuální vydání magazínu Forbes

Jiří Jirovec se vrhl do onlinu. Investoval desítky milionů do startupu Carismo.cz

Pošli to dál

Tři roky existence, přes 400 dealerů, více než tisíc prodaných vozů za půl miliardy korun a teď navíc investice v desítkách milionů korun. To je český startup Carismo.cz, který je online srovnávačem nabídek vozů a který v roce 2016 spustili Jakub Kábrt a Marek Moravec.

Čtěte také: Chirurg Šebek na lovu investorů. Web uLékaře.cz podpoří Fryc či Rozhoň

Ti nyní získali nového strategického investora, spolumajitele Inveltu, dealera vozů BMW, Jiřího Jirovce. Ten v projektu získává za blíže nespecifikované nižší desítky milionů korun 34 procent.

„Dlouholeté zkušenosti v oboru, zápal pro automobilový průmysl a dokonalá znalost prostředí pro nás znamenají cenné partnerství a pomohou nám naplnit naši vizi – dostat všechny starosti s autem pod jednu střechu,“ říká k novému investorovi CEO Carisma Jakub Kábrt, který v projektu drží, stejně jako Marek Moravec, 33 procent.

Byznysmen a investor Jiří Jirovec vozy BMW na českém trhu prodává už přes 20 let, a jeho současný krok tak může být pro mnohé překvapením. Je to ale jen důkaz toho, že české internetové prostředí čím dál více láká i zástupce konzervativnějšího byznysu.

„Nejsem úplný nováček v oblasti startupů, ale moje poslední počiny jsou už z první internetové vlny kolem roku 2000,“ vysvětluje Jirovec.

„Hledal jsem investiční příležitost v oblasti online prodeje osobních vozů a služeb kolem toho. Projekt Carismo je absolutně nejdál na českém trhu a propojení našich ‚analogových‘ zkušeností za víc než čtvrt století na českém i zahraničním trhu a dynamického mladého týmu v tomto projektu dává velkou naději na úspěch,“ dodává.

Získané peníze půjdou hlavně do technologií a marketingu. Část z nich bude použita na vývoj aplikace, umožní též spuštění nové podoby webu Carismo.cz, a zbytek peněz půjde na marketing a také se počítá s rozšířením devítičlenného interního týmu.

Carismo, které vzniklo v roce 2016 a v rozjezdu úspěšně na crowdfundingu vybralo tři miliony korun, pomáhá lidem s online výběrem a nákupem vozů.

„Fungujeme jako jakýsi rádce – zákazník zadá částku a preference a my mu ukážeme nejvhodnější vůz. Máme největší portfolio reálných nabídek na nové vozy, které je na českém internetu k vidění,“ vysvětluje Kábrt.

Čtěte také