skip to main content
Investice

Jiří Jirovec se vrhl do onlinu. Investoval desítky milionů do startupu Carismo.cz

2 minuty čtení

Tři roky existence, přes 400 dealerů, více než tisíc prodaných vozů za půl miliardy korun a teď navíc investice v desítkách milionů korun. To je český startup Carismo.cz, který je online srovnávačem nabídek vozů a který v roce 2016 spustili Jakub Kábrt a Marek Moravec.

Čtěte také: Chirurg Šebek na lovu investorů. Web uLékaře.cz podpoří Fryc či Rozhoň

Ti nyní získali nového strategického investora, spolumajitele Inveltu, dealera vozů BMW, Jiřího Jirovce. Ten v projektu získává za blíže nespecifikované nižší desítky milionů korun 34 procent.

„Dlouholeté zkušenosti v oboru, zápal pro automobilový průmysl a dokonalá znalost prostředí pro nás znamenají cenné partnerství a pomohou nám naplnit naši vizi – dostat všechny starosti s autem pod jednu střechu,“ říká k novému investorovi CEO Carisma Jakub Kábrt, který v projektu drží, stejně jako Marek Moravec, 33 procent.

Byznysmen a investor Jiří Jirovec vozy BMW na českém trhu prodává už přes 20 let, a jeho současný krok tak může být pro mnohé překvapením. Je to ale jen důkaz toho, že české internetové prostředí čím dál více láká i zástupce konzervativnějšího byznysu.

„Nejsem úplný nováček v oblasti startupů, ale moje poslední počiny jsou už z první internetové vlny kolem roku 2000,“ vysvětluje Jirovec.

„Hledal jsem investiční příležitost v oblasti online prodeje osobních vozů a služeb kolem toho. Projekt Carismo je absolutně nejdál na českém trhu a propojení našich ‚analogových‘ zkušeností za víc než čtvrt století na českém i zahraničním trhu a dynamického mladého týmu v tomto projektu dává velkou naději na úspěch,“ dodává.

Získané peníze půjdou hlavně do technologií a marketingu. Část z nich bude použita na vývoj aplikace, umožní též spuštění nové podoby webu Carismo.cz, a zbytek peněz půjde na marketing a také se počítá s rozšířením devítičlenného interního týmu.

Carismo, které vzniklo v roce 2016 a v rozjezdu úspěšně na crowdfundingu vybralo tři miliony korun, pomáhá lidem s online výběrem a nákupem vozů.

„Fungujeme jako jakýsi rádce – zákazník zadá částku a preference a my mu ukážeme nejvhodnější vůz. Máme největší portfolio reálných nabídek na nové vozy, které je na českém internetu k vidění,“ vysvětluje Kábrt.