skip to main content
Byznys

Jste v karanténě? Kurýr vám nechá nákup u dveří. Rohlíku pod náporem spadl web

1 minuta čtení

Oba největší české online supermarkety jedou na maximum a přizpůsobují se zákazníkům v karanténě. Rohlík.cz a Košík.cz při objednávce vyzývají zákazníky, aby dali tuto skutečnost e-shopu vědět a zaplatili nákup předem. Kurýr ho pak může nechat u dveří, takže se s osobou v karanténě přímo nepotká.

„Kurýři také podstupují riziko a chceme je ochránit,“ prohlásil Tomáš Čupr, zakladatel a CEO Rohlík.cz. „Nemám po ruce přesná čísla, ovšem od kurýrů víme, že možnost bezkontaktního předání lidé využívají.“

Podobná opatření přijal i Košík.cz. „Kurýr nákup vynese k prvním dveřím od domu nebo bytu a nebude přijímat platbu v hotovosti. Všichni kurýři jsou zároveň vybaveni gelovou dezinfekcí, kterou si před každou předávkou i po každé předávce nákupu umývají ruce. Jednotlivé vozy jsou čištěny na konci každé směny,“ říká Tomáš Jeřábek, ředitel Košík.cz.

Poté, co premiér na tiskové konferenci v souvislosti s koronavirem ohlásil zavření škol a zrušení hromadných akcí nad 100 lidí, se zájem o dovoz potravin raketově zvedl. Rohlíku dokonce kvůli tomu na necelou hodinu nefungoval web. „Chodí k nám velké množství lidí, jsou to násobky toho, co bychom normálně v úterý dopoledne měli,“ říká Čupr.

Reklama

Čupr tvrdí, že se týdenní obrat jeho firmy pohybuje okolo 150 milionů korun. „Bylo by to třikrát tolik, kdybychom byli schopní to uvozit,“ dodává s tím, že Rohlík.cz jede na maximum.

Související vydání

Když se redaktoři Forbesu v poledne koukali na nejbližší volný dovážkový slot v online supermarketech, stránky Rohlíku nabízely ve 22 hodin večer a web Košíku až druhý den v 10 hodin dopoledne.

„Jsme teď pro zákazníky bezpečná cesta k potravinám, takže zájem je brutální,“ potvrzuje Čupr s tím, že si myslí, že hlavní „panikářské“ předzásobení českých domácností už proběhlo. „Stále je ovšem vidět, že lidé kupují víc trvanlivých potravin.“

„V současné době máme vyprodané všechny dnešní sloty a rychle se vyprodávají i ty zítřejší, zájem je skoro dvojnásobný oproti běžnému období. Na druhou stranu jsme na situaci v současné chvíli připraveni výrazně lépe, než tomu bylo před třemi týdny a věříme, že se nám jí podaří společně se zákazníky zvládnout,“ říká Jeřábek.

Reklama
Reklama
Reklama