skip to main content
Jak být lepší

Kam ten spěch? Užívejte si pomalá rána

1 minuta čtení

Rána nemusejí být hektická. Mohou být dokonce příjemná, pokud víte, jak na to, tvrdí zakladatel norského think-tanku The World Institute of Slowness Geir Berthelsen.

V čem „pomalá rána“ spočívají? Alespoň 20 minut předtím, než naskočíte do pracovního dne, nedělejte vůbec nic. Nevytahujte telefon, nečtěte zprávy, nekontrolujte e-maily, nezapínejte počítač.

Pusťte oblíbenou hudbu a vychutnejte si šálek preferovaného ranního moku. Pohodlně se uvelebte na gauči a pozorujte ruch za oknem nebo jen tak poslouchejte své myšlenky.

Pokud máte doma děti, vstaňte o 20 minut dříve, abyste nikoho nevzbudili, a dopřejte si klidnou chvilku předtím, než se všichni vzbudí.

I když ranní dvacetiminutové nicnedělání může znít jako ztráta času, má své nesporné výhody. Zaprvé budete mít díky němu čas se pořádně probrat, zadruhé vstanete s čistou hlavou a budete mít možnost chvíli pobýt jen se svými nápady a myšlenkami a zatřetí začnete den pozitivně a pěkně v klidu.

Myslete na to, že všechny moderní technologie jsou během této meditační dvacetiminutovky přísně zakázány.

Tak hezké ráno!