Nike Inc. tento týden spouští revoluční službu. Tedy alespoň pro rodiče malých sneakerheadů. Společnost zavádí předplatné pro dětské tenisky, které má za cíl rodiče ušetřit neustálého chození do obchodních center. Samozřejmě výměnou za neutuchající věrnost značce.

Pro Nike jde samozřejmě o nejnovější marketingovou strategii, jak si udržet (a co víc, vychovat!) zákazníky, protože se potýká nejen s tradičně silnou konkurencí společnosti Adidas, ale navíc v monetálním sneakers boomu i znovu oživených „retro“ značek, jako je Fila a Reebok.

Předplatné, které se zatím zaměřuje pouze na americký trh a nese název Nike Adventure Club, si můžete pořídit ve třech variantách – 20, 30 nebo 50 dolarů za měsíc. Předplatné cílí na děti ve věku od dvou do deseti let, a jak často dostanou nové tenisky, si rodiče můžou zvolit sami. Nový pár v hodnotě cirka 50 nebo více dolarů jim přijde buď jednou za měsíc, jednou za každé dva měsíce, nebo každý čtvrtrok.

„Od toho, že rodičům pomůžeme s dodáním bot, si slibujeme, že si děti už od útlého věku vybudují lásku k naší značce,“ řekl manažer programu pro Nike Dave Cobban.

Přiznal také, že asi největší výzvou celého projektu bylo vymyslet, jak pomoct rodičům poslat tu správnou velikost boty, když dětem každou chvíli chodidla povyrostou – a vyhnout se tak neustálým reklamacím a chození na poštu.

První zásilka od Nike bude obsahovat speciální tabulku s velikostmi, která pomůže rodičům změřit nohy svých dětí. Že jde o tutovku, potvrdila pilotní verze programu, kdy se na počtu deseti tisíc členů prokázalo, že rodiče s tabulkou pracují skvěle.

„První objednávka se obvykle nepovede asi jen z 15 procent. Když ale zákazník provede první objednávku a netrefí se, okamžitě mu zašleme nový pár, který dorazí ještě dřív, než bude mít zákazník šanci vrátit první zásilku,“ vysvětluje Cobban.

„Při druhé objednávce už se splete jen pět procent zákazníků, při další se počet omylů sníží téměř na nulu,“ dodává.