skip to main content
Jak být lepší

Kdy se mít na pozoru. 9 znamení, že se vás šéf nejspíš chystá vyhodit

2 minuty čtení

Možná to právě zažíváte. Chodíte do práce, ta vás baví, máte výsledky, fajn kolegy, ale něco je jinak, než bylo dřív.

Váš nadřízený, který si vás vážil a často s vámi o vaší práci mluvil,  se najednou chová jinak. Je chladnější, odtažitější, a co dřív řešil s vámi, najednou řeší bez vás. Bojíte se, co to znamená?

Varianta, že s vámi do budoucna už nepočítá,  je reálná. Pokud za sebou máte výsledky, tohle chování není logické, ale bohužel, nejste jediní, kdo se v podobné situaci ocitl.

Podobnou situaci zažila jedna z mých klientek. Před rokem a půl začala dělat marketing pro fitness klub. V práci se jí dařilo, její šéf s ní byl spokojený, dostávala od něj stále nové úkoly a byla i tím, s kým se její nadřízený chodil radit. Za svou práci dostala přidáno.

Pak se to ale zlomilo. Její nadřízený přijal novou kolegyni, a i když nebyla tak schopná jako moje klientka, začal na ni postupně přesouvat čím dál tím víc jejích povinností. Vztah s mou klientkou se změnil a ta se v práci začala cítit nevítaná.

Pokud jste se i vy ocitli v podobné situaci, poradím vám totéž co jí – místo toho, abyste se trápili, kde se stala chyba, na to jděte opačně.

Oprašte svůj životopis a dejte o sobě vědět. V případě mé klientky šlo pravděpodobně o to, že šéf dostal z její výkonnosti strach a raději se obklopil lidmi, kteří pro něj představují menší potenciální riziko.

Tak to hoďte za hlavu. Ano, není to jednoduché a ani příjemné, ale doplňte do svého životopisu, co nového jste se v aktuální práci naučili, a začněte hledat novou, není na co čekat. Je to vaše kariéra a to, kam a jak se bude ubírat, je ve vašich rukou.

Tohle je 9 znamení, podle kterých poznáte, že s vámi váš nadřízený už moc nepočítá.

  1. Ponižuje vás před ostatními lidmi.
  2. Odebírá vám vaše projekty a povinnosti bez pořádného vysvětlení.
  3. Přestal se s vámi radit o nových nápadech, ačkoli dřív vaši radu naopak často vyhledával.
  4. Lichotí ostatním zaměstnancům, ale vám ne.
  5. Přestal s vámi sdílet informace a často to dojde tak daleko, že se je dozvídáte až od svých kolegů.
  6. Odebírá vám výhody, které jste dřív měli, ať už je to flexibilita v tom, jak chodíte do práce, nebo možnost podílet se na významných rozhodnutích.
  7. Snaží se omezit váš kontakt s lidmi z vyššího managementu a chce, aby veškerá komunikace šla přes něj.
  8. Přestal s vámi mluvit přímo a většinou vám teď píše maily nebo posílá vzkazy po ostatních.
  9. Svou řečí těla vám naznačuje, že mu vaše přítomnost není příjemná.

Autorka Liz Ryan je kariérní koučka.