Jan Špilar už 25 let vede známé brněnské kadeřnictví Střihoruký Edward. Rozhodně to ale není všechno, co tenhle muž dělá.

Vyučený kadeřník se v 18 letech dostal coby maskér do Národního divadla a odtud pak k Formanovu filmu Amadeus, kde líčil hlavní postavy. A i když o vlastním úspěšném kadeřnictví snil dlouho, ještě déle usiloval o to, stát se knězem. Protože ale potkal ženu, bez které nechtěl být, stal se „jen“ jáhnem a vedle stříhání každý měsíc káže v brněnském kostele sv. Michala.

„Když mě před 10 lety vysvětili, říkal jsem si, jak se to teď rozjede a kolika lidem pomůžu. Pak jsem ale zjistil, že tuhle práci už dávno dělám. Na kadeřnickém křesle se vám lidé otevřou, nenásilně a příjemně, najednou totiž přestanou hrát role,“ říká Jan Špilar, který byl mimo jiné prvním spolupracujícím kadeřníkem L’oreál Professionel u nás a dostal zlatou medaili za rozjezd české sekce Haute Couture Francaise.

Jak se z řadového maskéra probojoval do šéfmaskérny filmu Amadeus? Proč nevyužil nabídku jít do Hollywoodu? Proč stříhá bez bot, nepovažuje se za úspěšného podnikatele a jaký zážitek ho přivedl k církvi? Poslechněte si celý podcast.

Poslechněte si také: Být guvernérem? Měnová politika zabere 5 % času, zbytek je prostě práce

Autor úvodní fotografie: Vít Mádr, Wikimedia Commons