Kinobox, kííí-nooo-box, kinobox! Kinobox, kííí-nooo-box, kinobox! Kdo z vás si tuhle chytlavou melodii nepamatuje, nežil v devadesátkách.
A možná vás to překvapí, ale jedna z nejznámějších českých filmových značek stále existuje, je online a teď mění majitele. To, co původně byl televizní pořad plný filmových novinek, který na obrazovkách běžel mezi roky 1993 a 2000, je teď internetový projekt Kinobox.cz a stále v něm má prsty producent a režisér Petr Vachler.
Nebo lépe řečeno doteď měl – Kinobox totiž kupuje společnost Livesport, kterou Češi a půlka Evropy znají díky rychlému sportovnímu servisu.
Obsah filmového portálu, jehož redakci nově povede publicista Kamil Fila, plánuje Livesport v budoucnu využít i pro svou chystanou televizi.
„S televizním Kinoboxem jsem v 90. letech vyrůstal. Petr Vachler tehdy dokázal vybudovat značku, kterou milovala velká část českých filmových příznivců, a svou popularitu si Kinobox udržel i jako filmový web. Jsem rád, že teď máme možnost posunout ho dál – nejen obsahově, ale i technologicky,“ uvedl CEO a zakladatel Livesportu Martin Hájek.
Kinobox je pro české filmové fanoušky pojmem už od roku 1993. Ve své době nejsledovanější pořad ČT2 později přešel na internet a momentálně je server Kinobox.cz nejčtenějším českým filmovým online magazínem. Jeho stránky navštíví měsíčně více než jeden milion unikátních návštěvníků.
Petr Vachler po prodeji z Kinoboxu úplně neodchází. Zůstává v roli konzultanta. „Přece jen jsem filmu, zejména českému, zasvětil v nejrůznějších formách mnoho let. A Kinobox pro mě znamenal hodně. Roky televizní podoby, strávené s moderátory Romanem Holým, Milošem Kohoutem či později s Petrem Čtvrtníčkem, byly úžasné, stejně jako v posledních letech objevovat jeho internetovou podobu,“ říká.
Livesport chce z Kinoboxu udělat bránu do světa videozábavy pro filmové a seriálové fanoušky. „Vytvoříme komplexní databázi audiovizuálních děl, která komukoli na míru usnadní orientaci v nepřeberné nabídce filmů a pořadů. Chceme zúročit zkušenosti se šířením informací a přinést filmovým příznivcům podobný servis, na jaký jsou zvyklí naši sportovní fanoušci,“ doplňuje Hájek.
Podle jeho slov se Kinobox v budoucnu obohatí o streaming televizního vysílání, proto jej bude provozovat společnost Livesport TV. „Po téměř 30 letech s klidem předávám Kinobox, aby rostl rychleji a více, než já sám bych mu mohl dnes dopřát,“ dodává Vachler.
Kinobox není pro Livesport, který obsluhuje 90 milionů unikátních uživatelů, první úkrok ze světa sportu. Má zhruba poloviční podíl v taxikářsko-logistickém startupu Liftago a patří mu také firma Pragosport, která vlastní televizní práva na řadu sportovních, zejména fotbalových, lig, včetně té české.
10. 6. 20203 min
Michael Mareš
redaktor Forbesu
Zajímají ho nejnovější nápady českých internetových vizionářů a úspěchy českých technologických firem. Také už dlouho sleduje, co se děje, když se propojí byznys a sport.