skip to main content
Internet

Klony útočí. Instagram po Snapchatu opisuje i od TikToku

2 minuty čtení

Máte masově oblíbenou aplikaci? A mohli bychom ji vidět? A nebude vám vadit, když si vytvoříme stejnou? Instagram opakuje svůj tah se Snapchatem, kdy časově omezené příběhy naklonoval do svých funkcí jako Stories, a aktuálně cílí na funkce TikToku.

Patnáctivteřinová videa s možnostmi jejich úpravy, střihu, zpomalení či přidání hudby nebo titulků milují miliony teenagerů po celém světě. Instagram zbystřil a v Brazílii testuje novou funkci Reels, která možnosti TikToku v podstatě klonuje.

„TikTok a také Musical.ly zaslouží ohromné poděkování za popularizaci tohoto formátu,“ připouští ředitel Instagramu pro produktový management Robby Stein. I tohle vyjádření jako by Instagram klonoval – podobně mluvil jeho zakladatel Kevin Systrom, když Instagram v roce 2016 spustil Stories a Systrom „děkoval“ Snapchatu.

Zprávy o nové funkci přicházejí téměř měsíc poté, co CEO Facebooku Mark Zuckerberg vyjádřil během projevu na Georgetownské univerzitě obavy z cenzury na TikToku. A navazují na loňský první pokus Facebooku o nápodobu konkurence, aplikaci Lasso. Místo jejího zcela samostatného stažení nyní společnost podobný nástroj vpasovala přímo do Instagramu.

Zmiňovaná Musical.ly, kterou koupila čínská společnost ByteDance, má po třech letech fungování přes 500 milionů aktivních uživatelů měsíčně, což Instagramu trvalo dvakrát tak dlouho. Ve druhém čtvrtletí letošního roku šlo po WhatsAppu, Messengeru a Facebooku o čtvrtou celosvětově nejstahovanější aplikaci.

Odhadovaný měsíční výdělek TikToku je 1,4 milionu dolarů. A 41 procent uživatelů tvoří lidé ve věku 16 až 24 let, tedy generace Z, která bude podle sociologických studií v roce 2020 rozhodovat o 40 procentech veškerých spotřebitelských útrat.

Právě na taková data slyší i digitální inzerenti. V rámci tenisového svátku US Open rozjela na TikToku kampaň americká značka Ralph Lauren. Letos v květnu využil populární službu také americký řetězec s mexickým jídlem Chipotle.

#GuacDance challenge od firmy Chipotle

Na úspěšnou testovací kampaň #ChipotleLidFlip navázal s taneční výzvou #GuacDance a ta vykázala po necelém týdnu přes 250 tisíc nahraných uživatelských videí, vygenerovala k půlmiliardě zhlédnutí, a stala se tak doposud nejúspěšnější brandovou „challenge“.

Není proto divu, že Instagram se tenhle rozjetý vlak pokouší dohonit dřív, než mu ujede definitivně. A zvažuje i další změny, například kontroverzní rušení lajků, proti kterému se už teď bouří jeho největší světoví influenceři typu Nicki Minaj.