skip to main content
Foto

Kniha, díky které se šéfka marketingu značky ETA nebojí změnit názor

Jiří Turek a Jana Jabůrková

Dvacet let nechtěly o svém byznysu mluvit, teď o něm poprvé promluvily v květnovém Forbesu. Řeč je o Danuši Hradilové a jejích dcerách, které spoluvlastní značky Datart, Euronics, ETA nebo Kasa.cz. Jedna z dcer, Lenka Kleinová, je šéfkou marketingu značky ETA a toto je kniha, díky které se nebojí změn a stále hledá nové možnosti.

Co? „Leonardo da Vinci od Waltera Isaacsona.“

Proč? „Jedná se o poutavě psaný životopis výjimečného malíře, architekta a matematika a jeho přesah přes obory i staletí je fascinující.

Kniha mě posunula k odvaze nebát se pozorovat, zkoumat, propojovat souvislosti a stále nadšeně hledat nové možnosti. Stejně jako Leonardo, který dokázal s tak velkým zápalem objevovat pro ostatní banální jevy.

Na příběhu da Vinciho mě fascinovala jeho zvědavost. Nebyl nijak geniální, jak sám o sobě říkal, ale neúnavně zvídavý. Jednou z našich firemních hodnot je proaktivita, kterou vždy hledám u svých kolegů, samozřejmě v rozumné míře. Da Vinciho život mě inspiroval, abych se nebála změn, ptala se, hledala otázky a jejich řešení. Abych si uchovala ten dětský pocit úžasu, který se v dospělosti vytrácí a na kterém se snažil intenzivně pracovat a uvědomovat si jej.

Také vám dojde, že i když byl Leonardo da Vinci člověk doslova nabitý energií, musel pro všechny své aktivity hodně udělat. Nestalo se to jen tak samo, jak dnes hodně lidí od svých životů očekává…“

Kdy? „Právě ji dočítám, ale už vím, že je to jedna ze zásadních knih mého života.“

Co konkrétně vás zaujalo? „Myšlenka, že se nemusíte bát změnit názor, když získáte nové informace. Dokázat sami sebe úkolovat a podrobně si zapisovat, co ještě musíte zjistit, objevit, dokázat. A nemusí to být velké věci, ale i ty každodenní. Hledat vyšší cíle, stále se zdokonalovat.“

Jak? „Čtu jen papírové knihy. Ráda si je kupuji a po přečtení hrozně ráda rozdávám, vždy někomu, u koho cítím, že by mu knížka mohla udělat radost.“

Jestli vás zajímá, jak z jednoho obchodu ve Zlíně vznikl největší kamenný prodejce elektra a byznys s patnáctimiliardovými tržbami, kupte si květnové číslo Forbesu.

Související vydání
Electry
Forbes 5/2019

Doporučujeme