Jeho jméno znají i ti, kdo se o basket nezajímají. Kobe Bryant je pětinásobný mistr NBA a spolu s Shaquillem O’Nealem a Michaelem Jordanem patří mezi novodobé legendy tohoto sportu.

Čtěte také: Král James přestupuje do LA Lakers a prožívá svůj miliardový sen

Když se devětatřicetiletý Bryant loni definitivně rozloučil se svou kariérou i se žlutofialovým dresem týmu Los Angeles Lakers, za který hrál posledních 20 let, měl na účtě necelých 700 milionů dolarů. A před sebou dost času na to, aby přemýšlel, co s nimi udělá.

Teď už je jasné, že by se měl věnovat investování. V roce 2014 totiž vložil šest milionů dolarů do u nás nepříliš známé společnosti BodyArmor, která vyrábí energetické nápoje pro sportovce. A před pár dny se to samé rozhodla udělat i Coca-Cola.

Kolik peněz od ní BodyArmor získala, ani jedna společnost neuvedla, ale málo to rozhodně nebylo. Z Coca-Coly se stal druhý největší akcionář BodyArmor a hodnota podílu toho dalšího v pořadí, což je právě Kobe Bryant, vzrostla z původně investovaných šesti na 200 milionů dolarů.

Coca-Cola se pro investici rozhodla samozřejmě v rámci soupeření s PepsiCo. Pepsi totiž vlastní i značku energy drinků Gatorade a suverénně s ní vládne americkému trhu s těmito nápoji. Na BodyArmor naproti tomu připadají pouhá tři procenta. To by se ale mohlo brzy změnit.

Čtěte také: Proč Pepsi kupuje kontroverzní izraelské bublinky SodaStream

Zatímco v době, kdy do ní svých šest milionů investoval Kobe, hlásila firma prodeje za 10 milionů dolarů, letos je odhaduje už na 400.

A bývalá basketbalová hvězda mezitím může zkusit najít další podobně zajímavou příležitost.