skip to main content
Český byznys

Kofola jde do kávy. Skupina Jannise Samarase ukrojí další část trhu

1 minuta čtení

S jídlem, respektive s pitím, roste chuť. Nápojová skupina Kofola vstupuje do dalšího segmentu trhu. Po čajích (Leros), čerstvých džusech (UGO) či minerálních vodách (Kláštorná) získala první firmu z vysoce maržového oboru kávy, když koupila společnost Espresso. Ta na českém trhu prodává pod značkou Café Reserva a zároveň distribuuje čaje Dilmah.

„Společnost Espresso je pro nás úžasnou vstupenkou na trh s kávou. Jde o lokální, tradiční, dobře zavedenou firmu, která rozumí tomu, co dělá, a které majitelé i zaměstnanci věnovali posledních 20 let velkou péči,“ uvedl k nákupu stoprocentního podílu šéf a hlavní akcionář Kofoly Jannis Samaras. Za Espressem dosud stáli manželé Eva a Ivo Moravcovi, firma loni utržila 93 milionů korun a zaměstnává přes 30 lidí.

Oproti sedmimiliardové Kofole (měřeno tržbami) jde o drobnou společnost, na druhou stranu přes ni finančně silná skupina začíná nahlížet na lukrativní kávový trh, a bude tak schopna pokrýt prakticky veškerou poptávku po nealku v jakékoli kavárně či restauraci. Právě pro segment gastro je to důležitý krok. „Vnímáme velké synergie s naším dosavadním gastro portfoliem a významné rozšíření stávající nabídky nealkoholických nápojů a bylinkových čajů,“ doplnil Jannis Samaras.

Cena zveřejněna nebyla, šlo pravděpodobně o desítky milionů korun. Kofola každopádně na nákupy hotovost má, letos v Polsku prodala společnost Hoop Polska za 13,7 milionu eur, v přepočtu zhruba 350 milionů korun. Částečně se tím stáhla z polského trhu, kde se jí nedařilo dosahovat zajímavější ziskovosti.