S Works McLaren Tarmac. Tak se jmenuje a je výsledkem spolupráce mezi známou automobilkou a výrobcem kol Specialized.

Na trhu je sice několik kol, za která si pořádně připlatíte (Felt FRD, Carvelo Rca, Pinarello Dogma a další), tahle novinka je ale prý úplně jiná partie.

kolo brzdy done

Je to limitovaná edice a jeden kus stál 20 000 dolarů (v přepočtu 500 000 korun). Píšeme „stál“, protože kol se vyrobilo jen 250 kusů a všechna jsou už prodaná. Zájemci měli jen pár měsíců na to, aby si je na internetu předobjednali. A teprve potom, co zaplatili tučnou zálohu, se pro ně kolo na míru sestavilo.

Při výrobě se bral ohled na váhu i výšku majitele a na míru se zhotovila i helma a jezdecké boty – všechno ve stejné oranžovo-černé kombinaci. Ke každému kolu patří i personalizovaný štítek se jménem majitele.

Firma Specialized je známá tím, že vyrábí kola, jejichž ceny se pohybují od 20 000 do 200 000 korun. Díky tomu, že na výrobě S-Works Tarmacu spolupracoval i McLaren, se cena vyšplhala zase o něco výš. Jenže co kromě sladce pomerančové barvy a zajímavého jména tenhle formulový velikán do světa jízdních kol přinesl?

kolo vybava done

Odpověď – know-how a materiály. Tým, který nový tarmac vytvářel, strávil dva a půl roku studováním chování cyklistů a různých jízdních kol a McLaren S-Works Tarmac navrhl nejdříve s pomocí softwaru, který McLaren používá pro výrobu svých formulí.

Díky tomu se vývojáři mohli věnovat takovým věcem, jako je například vzájemná reakce jízdního kola a svalů cyklisty. Fyzické parametry cyklisty jsou pro jízdu naprosto zásadní a na novém tarmacu si s nimi vyhráli, i proto se kola vyráběla v podstatě „na zakázku“.

Kromě toho se na ně použila i pro McLaren typická karbonová vlákna. Díky nim jsou tato kola o 10 % lehčí než standardní modely S-Works Tarmac. A uznejte, prostě vypadají dobře. I když stojí stejně jako běžné auto.

Ve Specialized se spoluprací s McLarenem jistě hodně naučili, tak buďme zvědaví, s jakým kolem přijdou příště.

Autor: Karolína Machová