„Je to celosvětově unikátní projekt,“ říká hrdě CEO online supermarketu Košík.cz Tomáš Jeřábek, když komentuje novou spolupráci s Kauflandem, patřícím do německé skupiny Schwarz. Jde o vůbec první případ, kdy Kaufland umožňuje prodávat své privátní značky třetí straně.

Pro zákazníky Košíku to znamená, že dostanou přístup ke zhruba 600 produktům privátních značek Kauflandu, údajně nabízejících, jak už to u privátních značek bývá, dobrý poměr cena/výkon. Konkrétně jde o značky jako K-Jarmark, K-Bio či K-Free, které se zaměřují na různé intolerance, případně produkty ekologického zemědělství.

„S čistým svědomím můžeme říct, že nově nabízené produkty jsou přesně takové, jaké na Košíku chceme mít,“ pochvaluje si Jeřábek. „U nás má prostor každý, kdo produkuje kvalitní potraviny, ať už je to český, nebo zahraniční producent,“ dodává.

Zhruba před měsícem Košík přepnul do módu, kdy je co do trvanlivých potravin schopný obsloužit celou republiku. Závoz po Praze a středních Čechách má firma zvládnout už do dvou hodin, pro zbytek země platí rozvoz do druhého dne kurýrní službou. 

„Díky této spolupráci se spojí dvě silné firmy v Česku,“ komentuje partnerství Stefan Hoppe, CEO Kauflandu. „Vidíme v tom velkou synergii i vzhledem k našim společným hodnotám,“ dodává Hoppe s tím, že už se o online prodej neúspěšně pokoušel v domovském Německu. Po roce však službu zařízl, vidina nákladové efektivity a ziskovosti nebyla zřejmá.

Jeřábek zastává názor, že spolupráce obou subjektů může inspirovat celoevropský retail. „Internetový a kamenný svět se budou stále více přibližovat a my teď máme jedinečnou šanci představit společnou službu, která staví zákazníka, kvalitu servisu a pohodlí na první místo,“ tvrdí Jeřábek.

Šéf online obchodu, který měsíčně průměrně registruje přes 100 tisíc objednávek, během prezentace nové kooperace též několikrát zdůraznil, že Košík chce být obchodem pro všechny. V jeden moment za ním v Powerpointu dokonce svítila věta říkající „Nejsme obchod pro smetánku“, což lehce zavánělo narážkou na Rohlík Tomáše Čupra, působící lehce prémiovějším dojmem.

Navzdory novince chce Košík výhledově šlápnout do produkce i vlastních privátních značek, které se nebudou zaměřovat na mainstream a budou podle Jeřábka hodně spojené s farmáři a lokální produkcí.

Podobně jako „mateřská“ Mall Group zůstává Košík zatím stále ve ztrátě.