skip to main content
Byznys

Král interiérových vůní vytáhl proti koroně s dezinfekčními parfémy

2 minuty čtení

Petr Brabec prodá přes svou firmu Aria Pura za 60 milionů korun vůní ročně. Míří do obchodů, hotelů, obchodních center i bytů a kanceláří. Tam všude mají podporovat nákupy, dělat příjemnou atmosféru, nebo dokonce dotvářet firemní značku. Jenže to znamená, že tam všude musejí být lidé. A ti v březnu a v dubnu zmizeli.

„Obrat nám spadl zhruba o polovinu, některé prodeje se přesunuly na e-shop, ale samozřejmě velcí zákazníci stojí. Hotely či obchodní domy v lepším případě přestaly nakupovat, v horším stoply smlouvy,“ popisuje situaci ve svém byznysu Petr Brabec, který za posledních 10 let vybudoval největšího specialistu na provonění interiérů a takzvaný scentmarketing v Česku.

Ten podle různých průzkumů umí například provoněním obchodu podpořit zákazníky k nákupu nebo v baru nabudit chuť na dalšího panáka. Používají ho prodejny, jako je Rolex, Patek Philippe, Tiffany, Scuderia Praha, ale také stavebniny DEK či hotely Hilton a Barceló. A pochopitelně je jako třešnička na marketingovém dortu jednou z první věcí na ráně, když společnosti začaly v obavě před krizí šetřit.

„Nikdo neví, jak dlouho to bude trvat, tak jsem hodně přemýšlel, jak restartovat náš byznys. Nabízíme už dlouho kromě provoňování také dezinfekci interiérů nanotechnologií, o to zájem roste, ale výpadek vůní to nenahradí,“ vysvětluje počátek svého experimentování s tymiánem, levandulí nebo badyánem a jejich esenciálními oleji. Ty mají totiž prokázané různé biologické účinky od hubení mikroorganismů až po antivirové působení. Samozřejmě záleží na dávkování do vzduchu.

Reklama

„Nakonec jsme v Praze s přední parfumérkou Janou Kubelovou vyvinuli pět esenciálních řekněme dezinfekčních parfémů, s nimiž teď jdeme na celý evropský trh,“ říká Petr Brabec, jenž je silný také na Slovensku a zkouší Maďarsko a Rumunsko.

Parfémy z esenciálních (tedy čistě přírodních) olejů, které mají širokospektrální protibakteriální a protivirové účinky, začne nabízet jak velkoobchodně, tedy dalším evropským výrobcům vůní, tak z nich tvoří speciální retailovou řadu, kterou lze nalít do běžných aromalamp nebo difuzérů. V Česku vytvořené parfémy jsou podle Brabce výjimečné tím, jak vznikaly jejich kompozice.

Aktuální vydání magazínu
Restart
Forbes 5/2020

Zatímco běžně se tvoří tak, aby co nejliběji voněly, Brabcův tým vzal již oblíbené vůně, rozebral pod hmotnostním spektrometrem a chromatografem jejich složení a postupně jednotlivé komponenty nahrazoval „zdravými“ esenciálními oleji. Cíl je jasný: klasická vůně a co největší dezinfekční účinek.

Celou velkou story Petra Brabce a jeho firmy Aria Pura přinesl Forbes 12/2016.

Reklama
Reklama
Reklama