skip to main content
Byznys

Krása v rauši. Kosmetika s konopím je trend i příležitost pro nový byznys

2 minuty čtení

Pohled na cannabis se během několika let výrazně změnil. Zatímco dekády minulé představovaly na jedné straně alternativní mládež s jointem v ruce a na druhé těžce nemocné pacienty s rakovinou či roztroušenou sklerózou, stojící před soudy za pěstování konopí pro vlastní potřebu a úlevu, dnes je vše jinak.

Užívání marihuany pro medicínské účely je momentálně povoleno například v 33 amerických státech, Kanadě, ale třeba i v Gruzii, Izraeli nebo řadě dalších zemí.

I v České republice je konopí legální pro lékařské použití, zajít si můžete dokonce do Konopné lékárny, kde pořídíte sirupy, kosmetiku či konopná semínka, která jsou údajně velmi efektivním potravinovým doplňkem.

Léčivé CBD

Kosmetika a potravinové doplňky s výtažky z konopí obsahují takzvané kanabinoidy alias CBD. Tato sloučenina nezpůsobuje změnu stavu vědomí, na rozdíl od svého „kolegy“ THC.

Kanabinoidy vás sice „nezhulí“, ale působí na pokožku i vnitřní orgány terapeuticky a mají velmi pozitivní účinky na řadu kožních onemocnění i dalších chorob.

Své o tom ví i český triatlonista Michal Piloušek, kterému byla před časem diagnostikována autoimunitní choroba. Poté, co klasická léčba nepřinesla kýžené výsledky, se obrátil právě na produkty s obsahem kanabinoidů. A stal se malý zázrak, sportovcův stav se postupně zcela zlepšil.

Reklama

Prostor pro podnikání

Během triatlonu na Havaji se Piloušek seznámil se značkou konopných produktů cbdMD, které nyní dováží do Čech. Najdete mezi nimi hojivé tinktury i přípravky do koupele.

Investici do konopné kosmetiky udělal i Karel Janeček. Ten měl vložit do české firmy Cannef, která vyrábí krémy, tělová mléka nebo séra, desítky milionů korun.

Nezaostávají ani takové kosmetické giganty jako francouzský řetězec parfumerií Sephora. V jeho amerických pobočkách se prodává kosmetika s dvojznačným názvem High Beauty, která byla letos součástí balíčků pro herce nominované na Oscara. Stejný koncept má i řada líčidel od německé massmarketové značky Essence.

https://www.instagram.com/p/B_SKnKqnMw4/

Podle finančních analytiků ve společnosti Piper Jaffray zájem o tento typ produktů do budoucna ještě poroste a hodnota trhu s CBD kosmetikou může být až 100 bilionů dolarů.

Tento potenciál souvisí nejen s rozvolněním zákonů ohledně užívání marihuany, ale především s pokračujícím trendem přírodní kosmetiky. Nutno ale podotknout, že kosmetika a léčivé produkty s obsahem CBD nejsou v historii lidstva ničím převratným. Jejich účinků prý totiž využívali už ve starověké Číně.

Reklama
Reklama
Reklama