Aktuální vydání magazínu Forbes

Las Vegas má nové lákadlo, nejdražší obchod s pánskou módou na světě

Pošli to dál

Jmenuje se Bijan, ve městě hříchu funguje od května a jde o jedinou existující pobočku toho vůbec nejluxusnějšího pánského butiku světa, který je jinak doma v Los Angeles. Najdete ho samozřejmě v areálu pětihvězdičkového hotelu, konkrétně v resortu Wynn, jehož zakladatel s nápadem zřídit tu Bijan č. 2 přišel.

Čtěte také: Sklo českého designéra kupují luxusní restaurace na celém světě 

Moc dobře totiž věděl, že sem tenhle obchod patří. Jakmile do něj vstoupíte, bude to jasné i vám.  A zatímco budete obdivovat hedvábné kravaty za 950 dolarů, luxusní set na vrchcáby z palladia a klokaní kůže za 48 000 dolarů nebo třeba jen lustr vyrobený z tisícovky lahviček vůně Bijan, možná tu narazíte i na muže, který za tím vším stojí.

Jmenuje se Nikolas Bijan Pakzad a je mu 26.

Nikolas Bijan, CEO obchodů Bijan, se letos umístil v globálním výběru talentovaných mladých lidí 30 under 30.

Značku, kterou založil jeho otec v roce 1976 a kde nakupoval už zesnulý americký prezident Ronald Reagan (a později si ji oblíbil třeba i George Bush mladší nebo jeden z nejbohatších mužů planety, mexický miliardář Carlos Slim Helú), vede od roku 2011, kdy otec zemřel. To mu bylo pouhých 19 let, k ruce měl ale dlouholetého obchodního partnera svého otce, který vlastnil polovinu značky a začínajícímu podnikateli hodně pomohl.

A i když byl Nikolas Bijan hodně mladý, věděl přesně, co chce dělat. Jít v otcových stopách a držet rodinný byznys tak, jak ho Pakzad starší nastavil. „Táta vždycky říkal, že nejsme dost bohatí na to, abychom vyráběli levně, a tím se dodnes řídíme,“ říká muž, který i po osmi letech pracuje v otcově kanceláři.

V jedné věci by se ale otec a syn nejspíš neshodli. I když je butik Bijan ve Vegas jediným, který aktuálně najdete mimo jeho domovské Rodeo Drive, nejde o první pobočku, kterou Pakzadovi zkoušeli rozjet. Od roku 1981 do roku 2000 držel Pakzad starší obchod i na 5. Avenue v New Yorku, ale nakonec ho zavřel kvůli vysokým nájmům a o další pobočce nechtěl slyšet. To jeho syn po expanzi už nějakou dobu touží.

Proto když se mu ozval dlouholetý rodinný přítel, zákazník a zakladatel Wynn Resorts Steve Wynn s tím, že v Las Vegas rozjíždí nový projekt a chce v něm i Bijan, neváhal.

Las Vegas totiž pro Bijan dává smysl. Řada jeho klientů pochází z Číny a Latinské Ameriky a v losangelském butiku se stavovali právě cestou do Nevady. „Do Vegas se jezdí nakupovat, tak proč bychom tu neměli být? Muži z celého světa nás vyhledávají, tak jim můžeme jít i trochu naproti,“ vysvětluje Bijan. „Pokud kupujete něco drahého, zasloužíte si i určitou úroveň služby. Moc obchodů ale tu skutečnou kvalitu nenabízí, o zákazníky se tolik nezajímají, ani jim nedokážou poskytnout takový servis jako my,“ dodává.

A skutečně, pokud si v Bijanu vyberete, ale nebudou se vám na košili líbit třeba knoflíky, není problém je vyměnit. Stejně tak když budete chtít upravit sako ještě na ten samý večer, budete ho mít, než zapadne slunce. „Vegas je o luxusu a službách – stejně jako my,“ shrnuje Bijan.

Od telefonátu Steva Wynna po zřízení lasvegaského butiku neuplynul ani rok. Každý kousek ve zdejším obchodě je vyrobený na zakázku a je jediný svého druhu, přičemž cena obleků se pohybuje od 9 500 až do 15 000 dolarů. Při objednávce speciálních látek se může vyšplhat až na 50 000 dolarů. Oblečení na místních mahagonových policích je znatelně ležérnější a je určeno pro mladší zákazníky, než na které cílí butik v Los Angeles.

I tady ale zůstává Bijan nekompromisně kamenným a tak trochu nábožným místem. „Nemáme v plánu prodávat naše zboží online, ale rádi bychom k propagaci našich značek využili Facebook a Instagram,“ říká Nikolas Bijan, který uvažuje i o dalších pobočkách na místech jako Dubaj, Londýn nebo Macao.

„Nechceme být mainstreamovou značkou. Co my dokážeme v pěti obchodech, dokáže většina značek v padesáti,“ říká ke své strategii expanze. „Když utratím 12 000 dolarů za sportovní sako, chci, aby se se mnou tak i jednalo. Dokud poskytujeme zážitek, budeme sloužit této zážitkové ekonomice. A ta tu bude pořád. My muži máme svá ega a chceme, aby naše ega byla pohlazena, když utrácíme tolik peněz.“

Čtěte také