Pražská Pařížská ulice má novou dominantu. V domě na adrese Pařížská 3 otevřel svůj nový obchod francouzský módní dům Louis Vuitton. Známá luxusní značka, která v Česku působí už od roku 1998, tak výrazně rozšiřuje své české portfolio. Spíš než o butik jde totiž o obchodní dům: nové sídlo značky LV má tři patra, v každém zákazníkům nabízí jiný sortiment.

Vuitton si od nového obchodu slibuje další nárůst tržeb v Česku, kde je logo LV mimořádně populární. Dosavadní butik na rohu Pařížské a Široké ulice má v posledních letech roční tržby pravidelně přes půl miliardy korun, což znamená, že se tu každý den v roce prodá zboží víc než za milion korun. Teď mohou Češi u Vuittona utrácet ještě víc. Tady je pět zajímavostí o novém obchodu určených nejen pro shopaholiky.

1. Nejvelkorysejší obchod v Pařížské

Nový butik Louis Vuitton je jednoznačně největším prodejním prostorem v Pařížské ulici. Patrových obchodů najdete na nejluxusnější pražské ulici víc (do patra můžete vyrazit třeba do Prady, k Jimmymu Choo, nebo naproti k Tiffanymu), velkorysé prostory nového „obchodního paláce“ Louis Vuitton, který se rozkládá hned ve třech patrech v domě s novobarokní fasádou, však v Pařížské momentálně nemají konkurenci.

důvod jedna

2. Praha je trh pro luxusní zboží

Francouzská firma otevřením tak velkorysého obchodu potvrzuje dvě fakta, která naznačovala už v minulosti: Za prvé – po sedmnácti letech působení na českém trhu se u Vuittona v Praze vedle kabelek, bot, zavazadel a doplňků konečně dá koupit i celá kolekce ready-to-wear. Oblečení dosud v pražském butiku chybělo, nebyly tu totiž k dispozici dostatečně velké prostory pro jeho uskladnění.

Druhým potvrzeným faktem je, že pro Vuittona je český trh mimořádně zajímavý. To ostatně potvrdil na čtvrtečním slavnostním otevření obchodu i Michael Burke, CEO společnosti Louis Vuitton: „Praha je trh, kterému Louis Vuitton hodně věří. Nový značková obchod v této jedinečné lokalitě je zcela v duchu nové etapy, na níž se značka vydává,“ uvedl Burke. Rozsáhlé nákupní domy LV otvírá právě tam, kde očekává velký nákupní potenciál. Vedle paláce na Champs Elysées otevřela firma podobný prostor třeba v roce 2012 ve Vídni. Teď má svůj i Praha.

důvod dva

3. Louis Vuitton i pro pány

LV, to nejsou jen luxusní dámské kabelky. Celé první patro nového obchodu je věnováno pánské módě. Najdete tu kolekce obuvi, módu do kanceláře i pro volný čas, kožené zboží i veškeré myslitelné pánské doplňky, od kravat, šál a pásků až po sluneční brýle.

důvod tři

4. Odpočinek ve velkém stylu

K nakupování ve velkém stylu patří i stylový odpočinek. Pro unavené pány jsou k dispozici luxusní křesla, nabídnout vám mohou i kávu, šampaňské nebo něco ostřejšího. Na pánský doprovod architekti chytře pomysleli i v oddělení dámské módy. Nebe pro dámy a noční můra pro pány se nachází v druhém podlaží, a pánům hrozí, že tu na gauči stráví mládí. Kromě oblečení tu totiž prodávají taky kabelky a boty.

důvod čtyři

5. Vuitton není jen móda

Řada lidí má značku spojenou pouze s módou, ale v novém obchodě najdete i oddělení knih. Louis Vuitton totiž už řadu let vydává vcelku oblíbené bedekry, průvodce po turisticky nejatraktivnějších městech světa (nechybí mezi nimi ani Praha), jichž firma vydala už několik desítek.

K vidění jsou tu i vystavená dobová zavazadla (například cestovní kufr LV z roku 1934), stěny pak zdobí díla francouzského umělce Lionela Esteve.

5