Ikonická prodejna ikonické značky v ikonické ulici znovu ožila. Louis Vuitton po dlouhých 14 měsících dokončil rekonstrukci pobočky v Bond Street a výsledek je nevídaný.

Jestliže původní design kopíroval strohé a víceméně šedivé vzezření slavné nákupní ulice, nový exteriér září všemi barvami. Až skoro psychedelický počin má na svědomí architekt Peter Marino, jehož newyorské studio realizovalo zakázky také pro Chanel, Hublot nebo Bulgari.

Dominantou nového Louis Vuitton Maison London je nepřehlédnutelná duhová instalace, z níž doslova exploduje monogram a další charakteristické prvky francouzské značky. Monumentální portál vás má jednak přilákat a přinutit k selfie na Instagram, ale hlavně naladit na jistou vlnu estetického prožitku, který pokračuje i po vstupu do obchodu.

Původní stav…
… a současná exploze barev.

Jistě, pořád jde o obchod, ale doba je neúprosná a nutí brandy ke změně přístupu, LVMH miliardáře Bernarda Arnaulta nevyjímaje. Online představuje čím dál významnější segment i ve světě luxusního zboží (některé zdroje předpovídají, že do roku 2025 se čtvrtina veškerého nakupování luxusu odehraje na internetu) a foot traffic i ve vyhlášených ulicích rok od roku klesá. Luxusní značky musí zákazníkům nabízet nové záminky k návštěvám – a nacházejí je i v umění.

„Obchod je součástí veřejného prostoru a lidé by se zde měli cítit sobě rovni,“ prohlašoval už v květnu letošního roku kreativní ředitel značky Loewe Jonathan Anderson.

Právě Loewe v dubnu otevřelo v Bond Street obchod připomínající spíš galerii, protože ho zdobí řada uměleckých kousků. V podobném duchu se nese také interiér u Vuittona: na třech patrech najdete přes 40 obrazů, soch a instalací od 25 umělců.

Přijít, pobýt, inspirovat se, nafotit, nasdílet a eventuálně něco koupit – tak vypadá současná idea luxusního retailu.

Dodejme, že syn Louise Vuittona, George Vuitton, si v roce 1885 vybral Londýn jako první místo mimo Paříž, kde značka svůj obchod otevřela. Pro Bernarda Arnaulta a spol. tedy bylo historickým závazkem, aby jejich londýnská adresa mezi konkurencí nezapadla. A přesně to se, minimálně podle prvních dojmů, povedlo. Nový obchod přitahuje pozornost takovým způsobem, že si snad Chanelu naproti ani nevšimnete…