skip to main content
Jak začít podnikat

Majitel pekařství Petite France napekl pět tipů, jak si otevřít úspěšnou kavárnu

2 minuty čtení

Před osmi lety se rozhodl sám podnikat, rozjel jednu z prvních francouzských pekáren na českém trhu a dnes jeho tým 365 dní v roce peče přes noc stovky baget, chlebů a kvalitních croissantů. Odběrateli jsou nejlepší pražské hotely a pochopitelně vlastní kavárna La Petite France Boulangerie v Myslíkově ulici.

Vše přitom začalo tak, že Jan Ivanco opustil dobré místo nejvyššího provozního nad restauracemi La Gare a Les Moules.

„Vždy jsem toužil mít něco svého. Jezdili jsme tehdy každých 14 dní do Francie vybírat vína a tam nás to napadlo,“ vzpomíná na rok 2011, kdy s Filipem Nyklíčkem, jenž stojí za výše uvedenými velkými restauracemi, trávili dlouhé hodiny času v autě povídáním o byznysu a jeho dalších možnostech.

Tak vznikl nápad udělat v Praze pekárnu, která by podle nejkvalitnějších receptů dodávala každý den na trh francouzské pečivo.

Jan Ivanco, šéf a spolumajitel Petite France.

„Vzal jsem svoje úspory, vybavili jsme v Lahovicích pekárnu a naši klíčoví lidé byli na školení v Alsasku. Tehdy jsme ještě vlastní prodejnu neměli a soustřeďovali se hlavně na restaurace, hotely a v té době velmi oblíbené farmářské trhy,“ popisuje začátky Ivanco, jenž firmu dodnes vlastní napůl s Nyklíčkem.

Aktuálně mají šest pekařů, dodávají každé ráno do InterContinentalu či Hiltonu a zároveň nasbírali zkušenosti s maloobchodem v Praze.

Jejich první kavárna byla ve Vodičkově ulici, ale příliš nešlapala. Od té doby se posunuli do Myslíkovy a Jan Ivanco si zformuloval zásady, jak vybrat to správné místo pro – vlastně jakýkoli – obchod.

Je jich pět a mohou sloužit jako dobrý startovní bod vašeho podnikání:

Rohová prodejna

V pěkně opraveném domě. Opticky zvětšíte její dopad na okolí.

Široký chodník

Místo před výlohami je důležité. Na úzkých chodnících se lidé necítí dobře a mají tendence jimi rychle procházet.

Velké výlohy

Ideálně od země až ke stropu. Chcete nalákat dovnitř, tak ukažte, co uvnitř je.

Lokace 24/7

Nejlepší je mix zákazníků z lidí, kteří v místě bydlí, zaměstnanců, kteří poblíž pracují, a pochopitelně turistů. Pak se byznys snadněji rozprostře do celého týdne včetně víkendů.

Jasná identita

Pohrajte si s interiérem i s tváří obchodu navenek. Musí mít „wow efekt“.