Po jídle a slevových kuponech se investiční skupina Miton pouští i do zdraví, krásy a relaxace. To jsou oblasti, které by v příštích letech měla změnit nová internetová služba Lavito. Přes ni si budete moct na jednom místě objednat služby kadeřníka, maséra nebo vstup do sauny a využívat přitom last minute nabídky.

Akcionářská struktura Lavita je shodná s tou, která stojí za Slevomatem – vedle Mitonu (šestice partnerů na úvodní fotografii) jsou v ní i investiční fond Enern a podnikatel Tomáš Čupr.

„Cílem Lavita je zbavit lidi nutnosti elektronické rezervace a zdlouhavého vyhledání. Tady mají na jednom místě nabídku celého trhu a můžou si ji filtrovat a porovnávat podle ceny či hodnocení zákazníků,“ říká Petr Bartoš, šéf Lavita, s tím, že mobilní aplikace podle polohy uživatele vyhledá nejvhodnější služby v daném místě a čase a nabídne také možnost přímé rezervace a platby.

„Naším cílem je, aby zákazníci měli přehled o kapacitě a dostupnosti každého poskytovatele služeb,“ dodává Bartoš. Mimochodem, podobně funguje i rezervační služba na restaurace Restu, do které Miton také investoval.

Podle Tomáše Matějčka, partnera Mitonu, by Lavito mělo mít do března příštího roku tisíc smluvních partnerů a 30 tisíc stálých zákazníků. „Jsme připravení být trpěliví, teď jde hlavně o to, získat pozici na trhu,“ dodává Matějček s tím, že celková úvodní investice na rozjezd se pohybuje mezi 500 tisíci až jedním milionem eur.

„Věříme, že za nějakou dobu bude o Lavitu slyšet stejně jako teď o Slevomatu nebo DámeJídlo,“ odkazuje Matějček na dvě služby, do nichž Miton investoval. Podle jeho slov jde hlavně o sázku do budoucnosti, protože podobná služba se zatím v západním světě moc neprosadila. Inspiraci je ale vidět především v Asii, kde je e-commerce přes mobilní aplikace fenoménem dneška. Jako konkrétní předobraz Lavita lze jmenovat třeba japonskou službu Hot Pepper Beauty.

cupr_n
Tomáš Čupr

„Do Lavita jsem investoval, protože věřím v dlouhodobé přesouvání prodeje zboží a služeb online. Internet má potenciál vyřešit všechny neefektivity, které v rezervacích pomocí telefonu a diářů přirozeně vznikají,“ říká Tomáš Čupr, kterého s Mitonem pojí několik úspěšných služeb – vedle Slevomatu a již vyexitovaného DámeJídlo i rozvážka potravin Rohlík.cz.

Otázkou pro Lavito teď bude schopnost nasměrovat lidi k využívání jeho mobilní aplikace. Chytré telefony, nemluvě o těch připravených na LTE, nemá ani polovina Čechů a ani ti, co je mají, jim při nakupování zboží či služeb stoprocentně nevěří. „Vidíme trend, že lidé si danou věc prohlédnou na mobilu, ale pak stejně jdou a koupí si ji doma nebo v práci na počítači,“ popisuje Matějček.

Miton patří v českém online prostředí mezi nejvýraznější hráče. Za 15 let působení nastartoval sám nebo s dalšími investory přes 20 firem a 13 z nich prodal. Z peněz, které Miton v roce 2011 získal za prodej Heureka.cz, investoval 70 milionů korun a vybudoval své současné portfolio firem v hodnotě přesahující jednu miliardu. Firmy, ve kterých má aktuálně podíl, dohromady zaměstnávají přes 600 lidí a za minulý rok si zákazníci jejich prostřednictvím koupili zboží za více než 3,5 miliardy korun.

Zakládajícími členy původně jabloneckého Mitonu jsou Michal Jirák, Tomáš Matějček, Ondřej Raška a Milan Zemánek. V roce 2013 skupinu rozšířil Tomáš Hodboď (spolupracoval na projektu Heureka.cz) a letos v létě se přidal ještě Václav Štrupl (s Mitonem spustil Bonami.cz).