skip to main content
Jak být lepší

Meditujte z postele. Ráno vás nakopne cvičení šéfa Microsoftu

2 minuty čtení

Nevíte, jak se ráno nastartovat, ale zároveň vás děsí třicetiminutové meditační seance, hodiny ranní jógy nebo několik desítek minut trvající kontemplace u šálku kávy? 

Abyste z domu odcházeli dobře naladěni a připraveni na práci, nemusíte rannímu rituálu nutně věnovat tolik času. Je o tom ostatně přesvědčen šéf Microsoftu Satya Nadella, který si pro klidný start nového dne vytvořil jednoduché, maximálně dvouminutové cvičení.

Říkejme mu meditační, startovací nebo prostě ranní. Hlavní je, že vás nakopne, naladí na pozitivní vlnu a pomůže vám zkoncentrovat se. Jste připraveni?

Dýchejte

Začneme pozvolna. První úkol, který po zazvonění budíku máte, je prostě dýchat. Udělejte šest hlubokých nádechů a stejný počet výdechů. Mějte klidně zavřené oči, jen dejte pozor, abyste neupadli zpět do spánku. První krok ranního cvičení by vám neměl zabrat více než půl minuty.

Buďte vděční

Druhým krokem je cvičení vděčnosti. Přijde vám to moc ezo? Nezapomínejte, že vděčnost a její vyjadřování zvyšují empatii, sebevědomí a celkovou životní spokojenost

Hned po probuzení si vzpomeňte na jednu věc, za kterou by bylo dobré poděkovat. Může jít o probuzení vedle milovaného partnera, vědomí, že máte kam jít do práce, nebo třeba jen očekávání dobré ranní kávy. Prostě cokoli, co vám naladí hlavu na vnímání toho pozitivního kolem vás.

Stanovte si denní cíl

Nebojte. Ani ve třetím kroku nemusíte vstávat z příjemně vyhřáté postele. Vaším úkolem je promyslet si jeden úkol, který ten den splníte. Může být čistě pracovní nebo se může týkat běžných organizačních věcí. Mimochodem, vizualizace cílů a vytoužených výsledků je běžná metoda vrcholových atletů. 

Ujistěte se jen, že jste si určili takovou prioritu, kterou můžete stoprocentně splnit. Není totiž nic víc frustrujícího než vrátit se večer domů s nevyřízenou agendou. 

Uzemněte se

Podle Nadelly nejdůležitější krok. Zvedněte se z postele a položte chodidla na zem. Jen to, nic jiného. Zůstaňte v pozici alespoň půl minuty, dýchejte a vnímejte, jak se vaše nohy dotýkají podlahy. Uvědomte si, jakou má zem teplotu a co to dělá s vaším tělem. Jakmile budete mít hotovo, můžete vstát a vyrazit.

Jak se ráno nakopáváte vy? Co je vaše oblíbená ranní rutina? Dejte nám vědět na jakbytlepsi@forbes.cz nebo se o to podělte v naší facebookové skupině