E-sport si připisuje další symbolický skalp: hlavním partnerem League of Legends European Championship Playoffs, tedy nejvyšší evropské ligy hry League of Legends, se stává rakouská bankovní skupina Erste, pod kterou spadá i Česká spořitelna.

Jde o další důkaz rostoucí popularity e-sportu, kterého si v uplynulé dekádě začaly sponzorsky všímat i velké značky jako BMW, Mercedes-Benz nebo Louis Vuitton.

„E-sport vnímáme jako ekosystém pro novou generaci, jehož růst chceme podporovat,“ říká ke sponzorství šéf retailové divize Erste Peter Bosek. Finanční detaily partnerství strany nezveřejnily.

Erste chce e-sport dostat k širší veřejnosti a zároveň vést jeho mladou a rostoucí komunitu k sebevědomí, což akcentuje pro tuto příležitost vytvořeným spotem. Hlavní hrdina – hráč e-sportu – čelí posměškům a narážkám, aby se „konečně věnoval něčemu normálnímu“.

Celou spolupráci lze každopádně číst i tak, že skupina z tradičně konzervativního odvětví chápe, do jakého prostředí vyrůstá nová generace klientů. Fanouškovská základna e-sportu dosahuje globálně půl miliardy lidí a meziročně roste dvouciferným tempem. Ve Spojených státech se očekává, že sledovanější než e-sport bude příští rok už jen americký fotbal, respektive NFL.

Evropské play-off, jehož je Erste hlavním partnerem, se uskuteční na konci srpna a slouží jako odrazový můstek pro světové finále. To loni ozdobil již zmiňovaný Louis Vuitton a je mnohými považováno za absolutní vrchol e-sportové prestiže.