skip to main content
Módní byznys

Sňatek módních značek. Zdeněk Rinth prodal Karu vlastníku Pietra Filipiho

3 minuty čtení

Podnikatel Zdeněk Rinth může slavit. Před osmi měsíci dal prostřednictvím Forbesu světu vědět, že by rád pro své byznysové dítě, českou jedničku ve výrobě kůží a kožešin Kara Trutnov, našel majoritního vlastníka. To se dnes sedmašedesátiletému podnikateli plní.

Ve středu totiž došlo k podpisu smlouvy, která posílá 90 procent firmě C2H. Ta patří třicetiletému investorovi Michalu Mičkovi, který je zároveň většinovým majitelem dvojky na českém oděvním trhu, značky Pietro Filipi.

„Číslo v občance hovoří jasně a jsem rád, že spojením se značkou Pietro Filipi vznikne silná skupina s 80 obchody. To dává možnost velkým synergiím,“ uvedl pro Forbes Zdeněk Rinth. Po několika měsících vyjednávání tak v Česku vzniká módní skupina s více než 800milionovými tržbami. A ty by měly dál růst.

„Nastavíme takový trend, aby byla Kara úspěšnou českou značkou s potenciálem růstu a expanze do zahraničí,“ uvádí k transakci, jejíž hodnota se dle informací z trhu pohybuje v řádech stovek milionů korun, Michal Mička.

Investor Michal Mička

Kara má téměř 47 obchodů po celé republice a tržby v hodnotě 365 milionů korun. Majitel Zdeněk Rinth v rozhovoru pro zářijový Forbes poprvé přiznal, že jeho firma pro další rozvoj potřebuje novou krev.

A vyjádřil přání, aby po prodeji zůstal v roli minoritního majitele i ve vedení firmy. To se mu podařilo – zůstává mu 10 procent firmy a stále ji provozně vede. Sám se zavázal, že ve firmě ještě minimálně rok bude dělat výkonného ředitele.

Co bude potom? „Záleží na tom, zda mi bude sloužit zdraví a zda o moje služby bude zájem,“ dodal muž, který ví o kůžích a kožešinách vše, v oboru působí posledních téměř 50 let.

V Kaře začínal jako praktikant na takzvané mokré dílně, což byla nejnižší pozice v podniku. „To celý den házíte mokrými kůžemi sem a tam. A opravdu to tam moc nevoní,“ uvedl před rokem ve velkém rozhovoru ve Forbesu, který si můžete koupit zde.

Zdeněk Rinth má důvod k radosti. Podařilo se mu prodat 90 procent jeho oděvní firmy Kara Trutnov. Slibuje si od toho její růst. Foto: Jiří Turek

Michal Mička se ve světě investic pohybuje mnoho let, dříve působil ve fondu DRFG brněnského investora Davida Rusňáka, kde držel i pětinový podíl. Ten prodal a loni o sobě dal pořádně vědět, když investoval do českých značek, jako je výrobce kol Favorit, mobilní taxiaplikace Liftago, a na podzim koupil od podnikatele Petra Hendrycha většinu (80 procent) ve ztrátovém Pietru Filipim.

Jak Michal Mička uvedl v únorovém Forbes Investor podcastu, firmu chce už letos přetočit zpět do zisku. Nyní se proto snaží zahojit dvě největší bolístky, které zdědil – vysokou zadluženost a také zaspání Pietra Filipiho v online prodejích. Výhodou firmy s půlmiliardovým obratem podle něj na současném trhu s módou je, že je zároveň výrobcem i prodejcem.

Stejný vlastník Pietra Filipiho a Kary přinese oběma firmám synergické efekty. Karu navíc čekají podobné změny, které má završit zahraniční expanze. Mička ji chce do té doby modernizovat, zlepšit komunikaci a marketing, zacílit na mladé lidi a přivést ji na internet. Kara totiž dodnes nemá svůj e-shop.

Únorový podcast s Michalem Mičkou si můžete poslechnout zde:

S přispěním redaktora Forbesu Jaroslava Maška