skip to main content
Český byznys

Na palubu! Tohle trio postavilo největší pojízdný bar v Česku

3 minuty čtení

Dvacet jedna tun, pět měsíců a šestnáct hodin denně práce a jednotky milionů korun. To je největší pojízdný bar a pódium u nás, loď Port Royal, kterou postavilo studio The Element pro značku alkoholu Captain Morgan.

Základ baru a stage tvoří podvozek Tatry 815 s pohonem 8 x 8 a s výsuvnými bočnicemi. Na pódium se vejde až šestičlenná kapela, plachty lodě umožňují projekce a videomapping. Rozměry tohoto festivalového plavidla činí impozantních 17,6 x 7,7 x 13,7 metru.

Trio Dan Ligocký, Martin Kvítek a Petr Ohanka z kreativního studia The Element hledalo nástavbářské firmy po celém Česku, než narazili na tu správnou v Ostravě. Konstrukční práce jim tak zajistil tým, který pravidelně staví pražský festival Letní Letná nebo vyhlášenou Arénu Divadla bratří Formanů. Na lodi, která se dávala dohromady právě v Ostravě, pracovala stovka lidí od elektrikářů po barmany z celé republiky.

„Většina nástavbářů dělá sériovou výrobu, a my jsme chtěli něco úplně jiného. Představovali jsme si vlastně filmovou a divadelní kulisu, která by pracovala se všemi částmi lodi tak, aby z ní nevystupoval jen bar, ale celá hudební stage,“ vysvětluje šéf studia Dan Ligocký.

České studio se specializuje hlavně na zážitkový marketing. Vytvořilo třeba Becher’s Bar pro Becherovku, se kterým jezdí po hudebních festivalech, nebo pop-up hospody pro Plzeňský Prazdroj v rámci hokejového šampionátu.

S lodí Port Royal tuto sezonu objedou osm festivalů, přičemž samotná přeprava lodi představuje pro tým oříšek, který musel řešit s Tatrou i s dopravními úřady.

„Na začátku jsme si neuváženě řekli, že loď uděláme, co největší to jde. Pak jsme ale měli problém vejít se do stanovených rozměrů pro jízdu na silnici. Museli jsme komunikovat i s dopravními podniky, abychom věděli, jak vysoko jsou troleje na jednotlivých křižovatkách,“ vysvětluje další z trojice Martin Kvítek.

Trio se potkávalo v eventových agenturách, než se před pěti lety rozhodlo založit si vlastní podnik. Ligocký se přitom u noční zábavy a eventů pohybuje už od svých šesti let. Jeho otec totiž spoluzaložil známý klub Radost FX na pražských Vinohradech. Sám pak stál třeba u projektu Cinema Royal, v jehož rámci organizoval pro Aerofilms projekce na netradičních místech, třeba ve skladu Národního divadla nebo na pražském hlavním nádraží.

„V klasické eventové agentuře mi řekli, že je hlavní, abychom prodali věci, které máme ve skladu, a že si nové projekty můžu dělat, až budu mít svou vlastní agenturu. Tak jsem si ji založil,“ směje se Ligocký, který dnes vede firmu s 20milionovým obratem.