skip to main content
Jak být lepší

Najděte si „třetí místo“. Návod, jak nenosit špatnou náladu z práce domů

1 minuta čtení

Je jedno, jestli vám zkazily náladu špatné pracovní výsledky, nevhodné poznámky kolegy, nebo prostě jen to, že toho máte až nad hlavu. Řešením „dne blbec v práci“ je podle kouče a odborníka na produktivitu Adama Frasera tvorba takzvaného „třetího místa“.

Kde takové třetí místo je? Kdekoli mezi prací a domovem. Nemusí jít o reálně existující místo, a neznamená to tedy, že byste nutně museli po práci do posilovny nebo na jógu, abyste upustili páru.

Jde spíš o to, abyste si mezi odchodem z práce a příjezdem domů udělali čas na to, vydechnout a reflektovat – ať už v autě, autobuse, vlaku, nebo při procházce z nákupu. Je jedno, kde si své třetí místo vytvoříte, hlavní je, že bude představovat časový a mentální předěl mezi pracovním dnem a jeho zbytkem. A to i když běžně rovnou z práce míříte domů.

Reklama

Jako příklad si můžeme vzít dopravní prostředek, kterým z práce odjíždíte. Dovolte si být naštvaní přesně do okamžiku, než do něj nastoupíte, a místo toho, abyste mysleli na svůj špatný den, se zamyslete, co se vám povedlo. Věřte, že i když byl den sebehorší, určitě něco najdete.

Při cestě se také zamyslete nad tím, s jakou náladou se chcete doma ukázat. I když každý máme občas právo být naštvaný, špatnou náladou z práce akorát otrávíme všechny ostatní členy domácnosti.

Fraser doplňuje: „Není to o tom, v kolik přijdete domů, jde o to, jak jste naladěni.“ Dovolte si proto klidně zůstat na svém místě déle. Vše záleží na tom, kolik času potřebujete na vydechnutí.

Reklama
Reklama
Reklama