skip to main content
Český byznys

Nákupy a zábava. Internetová Mall.tv jde do zahraničí za svými e-shopy

3 minuty čtení

Internetová televize Mall.tv má za sebou prvních 10 měsíců fungování v Česku a nabrala už dost sebevědomí k expanzi do dalších zemí střední a východní Evropy, kde se svými e-shopy působí mateřská skupina Mall Group.

„Letos na podzim jdeme do dalších zemí, začneme s originálním obsahem pro slovenský Mall.sk,“ uvedl šéfproducent Mall.tv Lukáš Záhoř v panelové diskusi o nových médiích, kterou Forbes pořádal v rámci filmového festivalu v Karlových Varech.

V třicetistupňové výhni ve Smetanových sadech kousek od hotelu Thermal vystoupili i „nejúspěšnější a nejstarší“ youtubeři Česka, jak Jirku Krále a Petra Máru nazval šéfredaktor Forbesu a moderátor diskuse Petr Šimůnek.

Jirka Král už v Mall.cz Parku ovšem vystupoval už jako bývalý youtuber. S touto profesí před rokem seknul a teď je aktivní především na Instagramu. Radí firmám, jak vytvářet zajímavý obsah na sociálních sítích, dokonce na to s bratrem spouští vlastní agenturu Social Park. „To, že je tady deset sociálních sítí a z toho tři velké, neznamená, že je každý musí používat. Některým firmám klidně upřímně poradím, že pro ně se aktivita na sítích nehodí,“ říká Král.

Petr Mára je známý jako technologický nadšenec, expert na produkty Applu a propagátor organizační metody GTD. V YouTube „na stará kolena“ našel platformu, kde se může prezentovat a podpořit to, co ho živí.

„Rozjezd YouTube kanálu mě stál zhruba 100 tisíc korun na základním vybavení. Dnes už mám vlastní studio a výrobci mě znají, sami mě oslovují. Baví mě, že se na YouTube dokáže člověk sám rychle vypracovat,“ podotýká Mára. On i Král pak v diskusi popisovali, jak největší videoslužba na světě nutí tvůrce pravidelně publikovat.

Zleva Lukáš Záhoř (Mall.tv) a bývalý youtuber Jirka Král

Král na konci své kariéry musel vypouštět video každý všední den, jinak ho algoritmy doporučující videa začínaly potlačovat. Podobnou zkušenost má i Mára, který do světa pouští nové video dvakrát až třikrát týdně.
Tlak na frekvenci vydávání nového obsahu cítí i Lukáš Záhoř – Mall.tv má každý týden 35 premiér svých pořadů. Ty sází v mnoha případech na známé osobnosti, od kuchaře Romana Vaňka přes moderátora a komika Luďka Staňka až po kritika architektury Adama Gebriana.

Rozjezd internetové televize vyšel Mall Group na „vyšší desítky milionů korun“, jak pro Forbes nedávno uvedl její šéf Jakub Havrlant. Cílem bylo propojit byznys skupiny s videoobsahem podobně, jako to dělá například služba Amazon Prime.

„Mall Group chtěl nabídnout svým zákazníkům i zábavu. Je to stejné, jako když přijdete do obchodního centra – tam také nejsou jen samotné obchody, ale i multikino, restaurace nebo dětská herna,“ říká Záhoř s tím, že kombinace videoobsahu a e-commerce se vyplácí, přitahuje to nové zákazníky.

Související vydání
H20. Jak nedostatek vody promění Česko
Forbes NEXT léto 2019

Ačkoli přesné statistiky Mall.tv neposkytuje, jedno číslo jeho zástupci řeknou: prodej produktů je u jejich diváků, kteří je v pořadu viděli, o 110 procent vyšší než u těch, kdo je neviděli. Televize má údajně dnes přes 70 tisíc registrovaných uživatelů a některý z jejích pořadů a seriálů si pustí každý měsíc na webu nebo v mobilní aplikaci v průměru 700 tisíc unikátních diváků.

Novým tahákem má být spuštění nového osmidílného seriálu režiséra Pavla Soukupa z oblasti kyberšikany. Jmenuje se Marty is dead a Mall.tv ho koprodukuje se společností CZ NIC, což je provozovatel registru domény „.cz“. „Je to náš nejdražší seriál a hodně si od něj slibujeme,“ dodává Záhoř.

90 milionů obyvatel žije v sedmi zemích, kde působí Mall Group.

Anglický název i mezinárodně srozumitelné téma naznačují, že seriál se bude Mall Group snažit využít i na dalších trzích, kde působí. Své e-shopy totiž provozuje ještě v Polsku, Rumunsku, Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku a na Slovensku, takže se dohromady pohybuje na zajímavém trhu s 90 miliony obyvateli. A stejný postup, který se jí v Česku zatím vyplácí, by teď chtěla aplikovat i tam.

Zahraniční expanze vlastní internetové televize není jediným cílem pro příští rok dva. Tři roky od rozjezdu je totiž horizont, v němž by si na sebe měl tento v Česku neobvyklý projekt sám vydělat. A podle Záhoře to zatím vypadá dobře. „Tříletý byznysplán, který jsme si načrtli, se nám daří držet,“ dodává. „Ale je jasné, že před celou Mall.tv je ještě hodně práce.“