skip to main content
Karanténa

Namíchejte si drink a ťukněte si s monitorem. Online party je nová černá

2 minuty čtení

Je to pár týdnů zpět, kdy jsem byl pozván na první drink na Zoomu. Pití o samotě za monitorem, které jsem měl s přáteli sdílet přes videokonferenční platformu… No, přišlo mi to jako zdaleka nejhorší věc od vzniku Snapchatu.

Long story short – je to famózní! Zejména když celou karanténu prožíváte doma sami. Tohle je cesta k navrácení příčetnosti, kterou jsem hledal.

Po několika skleničkách jsem se navíc dostal do fáze, kdy jsem fakt, že se od sebe nacházíme desítky kilometrů, naprosto přestal vnímat. Konverzace byla špičková a spotřeba podobná, jako bychom seděli u jednoho stolu.

Minulý pátek jsem se pro změnu připoutal k Instagramu, kde členové rodiny z fantastického piemontského vinařství Gaja v živém vysílání vedli jakýsi workshop o svých vínech. Když Giovanni Gaja svým iPhonem namířil na vlnitý terén vesničky Barbaresco plný révy, úplně jsem zapomněl, že mé panorama představuje žižkovský vnitroblok.

Jak šel během bezprecedentního měsíce čas, mnohé se změnilo. Vinné webináře jsou nyní běžné, stejně jako virtuální prohlídky sklepů.

Na naší poslední obsahové videoporadě se kolega Pavel Kalouš svěřil, že mu byla nabídnuta řízená degustace rumů z pohodlí domova. Ano, kurýr by k němu přijel se zásilkou, kterou by si kolega vychutnal s výkladem profesionála za monitorem. A třeba z Rohlíku dnes přišla pozvánka na páteční online degustaci malbecu.

Když jsem ráno otevřel Bloomberg, okamžitě mě zaujal článek o zaplaceném vstupném do virtuálního klubu! To není to samé jako podpořit svého oblíbeného umělce na Patreonu – tohle je virtuální clubbing.

Reklama

Jeden newyorský promotér si zkrátka na Zoomu založil virtuální klub Quarantee a oni mu tam začali chodit lidi! Se vstupenkami za 10 dolarů a těmi exkluzivními za 80.

V Quarantee je vše od známých DJs přes burlesky až k vyhazovačům. Lidem podle onoho promotéra chybí sociální interakce a on jim prý se svým týmem může nabídnout do jisté míry náhradu – emoce, které jsou s návštěvou klubu spojené.

Takových příkladů je samozřejmě ve světě mnohem více a drobné krůčky tímto směrem podnikáme i u nás. Napadá mě třeba pražský bar Point, který začátkem měsíce živě streamoval vystoupení DJs přímo ze svého gotického sklepení. K tomu nabízel rozvoz velmi solidních drinků, které ve skleněných půllitrových (pět drinků!) lahvích dodnes prodává přes Wolt.

Jednou z věcí, které nás tyto časy naučí, je nepochybně mnohem větší otevřenost novému. Co byl před měsícem naprostý bizár, je dnes standard. A co se zdá jako naprostý bizár dnes…

Tak na viděnou v klubu!

Reklama
Reklama
Reklama