skip to main content
Český byznys

Napravený výtržník z Bíliny prodává parfémy v celé střední Evropě

5 minut čtení

Hranatá, jednopatrová bývalá samoobsluha na třídě Budovatelů v Mostě prošla v poslední době výraznou rekonstrukcí. Tak jako okolní bytové domy i ona už je zateplená, nehyzdí ji potlučená okna, z přízemí zmizelo kasino.

Celou si ji pronajal sedmatřicetiletý Vladimír Michalčík se svou společností Gitano Cosmetics. A to, že právě sem přestěhoval několik desítek zaměstnanců, je symbolické – tak jako se proměnila budova, změnil se i on.

Když vystupuje ze své černé nablýskané Tesly S 75D, působí tady, na dohled hnědouhelného dolu Vršany, trochu jako přízrak – bílá, na míru šitá košile, elegantní, jemně kárované kalhoty tak akorát krátké, jak velí nejnovější trend, mokasíny, v ruce macbook a diář s logem seriálu Hra o trůny.

„Donedávna jsme sídlili v Dubí v bývalé škole. Ale jednak to nebylo moc hezké prostředí, jednak tam byly extrémní náklady na energie,“ říká, když vystupujeme do patra, kde má svou kancelář. V ní hned po příchodu zaujme stůl zpola zaplněný malými lahvičkami s vonnými esencemi a pak výstavka převážně orientálních flakonů.

Vladimír Michalčík v sídle společnosti Gitano Cosmetics. Foto: Jan Schejbal<br>

Aby ne, vůně jsou totiž to, čím si Michalčík vydělává – jeho tři roky stará firma Gitano Cosmetics vyrábí parfémy, které se prodávají prostřednictvím teleshoppingu, telemarketingu a e-shopů v Česku, na Slovensku, v Maďarsku či v Chorvatsku.

Jestliže předloni Michalčík a spol. prodali kosmetiku za 25 milionů korun, letos by měl obrat přesáhnout 60 milionů. „Teď procházíme důležitou proměnou. Výrobky, které jsou k dispozici v telemarketingu, třeba na televizi Barrandov, budou mít vlastní značku Instinkt. Gitano zůstane produktům, které prodáváme v našem e-shopu a v obchodní síti, a uděláme z nich luxusnější brand,“ vysvětluje.

Slovo gitano pochází ze španělštiny a znamená cikán. „Jsem cikán a jsem na to hrdý,“ říká Michalčík a dodává, že ve firmě pracuje i řada jeho příbuzných a že hlavně mezi telefonními operátorkami, kterých zaměstnává zhruba tři desítky, je spousta dam „z komunity“.

Ostatně v té je aktivní i jeho bratr Roman, který má vlastní módní značku God Loves You, točí reklamy a před dvěma lety byl ústřední postavou úspěšného reklamního spotu, jenž si dělal legraci z předsudků Čechů vůči Romům.

Nová řada parfémů Gitano Cosmetics

Angažovat se snaží i Vladimír Michalčík, který je partnerem neziskové organizace Správný start. Ta pomáhá dětem z dětských domovů se vstupem do normálního života. „S panem Michalčíkem řešíme v jeho regionu mnoho aktivit pro naši cílovou skupinu, tedy čerstvě dospělé bývalé klienty ústavních zařízení,“ zdůrazňuje jednatel Správného startu Jonáš Motyčka.

Důvod, proč si Michalčík vybral tento druh charity, je nasnadě – sám se v minulosti dostal na scestí. Vyrůstal na sídlišti v Bílině, kam se s rodiči, bratrem a sestrou v 80. letech přestěhovali. Po revoluci se z lokality ale postupně stal hodně zanedbaný bytový komplex, dnes by se řeklo nejspíš vyloučená lokalita.

A Vladimír se chytil špatné party, což později vyvrcholilo několikaletým pobytem za mřížemi. „Ve vězení nebylo co dělat, denně jsem cvičil a hodně četl. Hlavně o ekonomii. V Ostrově jsem byl dokonce knihovník,“ popisuje svou pohnutou minulost podnikatel s tím, že měl vždy byznysové sklony, jen je v mládí napnul špatným směrem.

Vladimír Michalčík věří, že jednou se svou firmou dojde až na burzu. Foto: Jan Schejbal

A proč se dal po návratu na svobodu na parfumerii? Nějakou dobu pracoval pro moravskou společnost, která v obchodních centrech prodává ve stáncích levné voňavky. Tam si uvědomil, že to je byznys, který by se dal dělat mnohem elegantněji a lépe, navíc i prostřednictvím telemarketingu, do něhož přes svou tehdejší kamarádku nahlédl.

„Čím dál větší roli pro nás ale hraje e-shop, přes něj už dnes jde hlavní část objednávek,“ připomíná Michalčík. Dřív byly jejich parfémy k dispozici i na Notinu, největším českém e-shopu s kosmetikou, momentálně tam ale nejsou dostupné.

„Ingredience do našich parfémů si vybírám osobně na francouzských burzách, podle svého receptu si to pak nechávám míchat tady v Česku,“ upřesňuje muž, který rád posiluje a jako takovou vedlejší byznysovou aktivitu má firmu na výrobu a prodej fitness kávy Maguama. A tvrdí, že co se složení esencí týče, snesou jeho vůně srovnání s těmi nejlepšími značkami.

Když má Vladimír Michalčík říct, jakou si plánuje pro Gitano Cosmetics budoucnost, rozhodně se nedrží při zdi – rád by firmu jednou přivedl na burzu. A rovnou tu americkou. Na poznámku, jestli nemá nerealistická očekávání, odpovídá s úsměvem a rozpřaženýma rukama: „Možná jo, ale proč si to nepřát a nezkusit pro to něco udělat?“

Reklama