Pravděpodobně kolem sebe máte spoustu lidí, kteří si před pár lety koupili například iPhone 7 a používají ho dodnes. Alespoň tak je to u nás v kanceláři, ve startupech a mnohdy i u lidí, kteří prodali své firmy za stovky milionů korun.

Chytré telefony zkrátka upgradujeme mnohem méně a firma z Cupertina to cítí.

Nejlépe to ostatně ukázaly aktuální kvartální výsledky, kdy v tabulce s tržbami vykazují meziroční růst všechny kategorie… až na iPhone. Poprvé od roku 2012 tvoří jablečný telefon méně než polovinu celkových prodejů firmy.

Zdroj: Apple

I přes menší zájem o iPhony byl třetí fiskální kvartál letošního roku pro Apple rekordní. Celkové tržby dosáhly 53,8 miliardy dolarů (se ziskem na akcii 2,18 dolaru), což představuje meziroční nárůst o jedno procento a cifru, která překonala očekávání analytiků.

Šéf Applu Tim Cook k výsledkům uvedl, že za nejlepší třetí kvartál v historii vděčí hlavně rostoucím příjmům ze služeb, wearables a solidním prodejům iPadů a Maců.

A stejně se s lehkým nádechem nostalgie Apple může ohlédnout za podzimem 2014, kdy na trh vstoupily iPhony 6 a 6+, dosud nejprodávanější modely vůbec. V tehdejším vánočním čtvrtletí zažila firma třetinový meziroční nárůst příjmů, iPhone 6 zkrátka toužil mít každý. Od té doby se však chytré telefony od Applu (optikou běžných uživatelů) nedočkaly nikterak dramatických změn a kýžený restart nepřinesly ani nové modely bez home tlačítka.

Jak bude společnost proti prodlužujícímu se cyklu nákupu nových zařízení bojovat, se minimálně částečně dozvíme ještě letos na podzim, kdy Apple představí nový model s pořadovým číslem 11 (a o rok později mají na trh dorazit telefony s 5G). Tim Cook už nicméně nějakou dobu Apple chystá na budoucnost, která se byznysově opírá zejména o služby a segment wearables.