Ať už hledáte nápady na nový byznys nebo řídíte svůj tým, potřebujete kancelář a v ní zasedačku. A protože chcete, aby v ní zaměstnance napadaly nejlepší věci, tak přemýšlíte, jak ji udělat netradičně. Většina firemních kanceláří a zasedaček je stejných: zářivky, holé béžové stěny, projektor, obrazovka, vše uzavřené v prosklené krychli.

Ale v některých českých firmách zasedačky takové nejsou. Najdete v nich skluzavky, fotbálky, dobré kafe. A další nabízejí mnohem více kreativní, barevné a motivující prostory. Tady je přehled 23 nejzajímavějších, které vybrala porota soutěže CBRE Zasedačka roku. U každé z fotek je vysvětlení firmy, jak svou zasedačku vytvořili.


Finalisté soutěže Zasedačka roku

[gss ids=“5052,5053,5055,5056,5057,5058,5059,5060,5061,5062,5063,5064,5065,5067,5068,5069,5070,5071,5072,5073,5074,5075,5076″]


Pilotní ročník soutěže CBRE Zasedačka roku se snaží představit nejzajímavější pracovní prostředí v Česku. Do soutěže se zapojilo 72 firem. „Chceme ukázat českému trhu i uchazečům o pracovní místa zajímavé zasedačky, recepce, firemní zázemí a především příjemnou atmosféru společností,“ říká Richard Curran, Managing Director společnosti CBRE, který spolu s dalšími pěti porotci vyhlásí výsledky soutěže v únoru 2015.

„Jsme příjemně překvapeni současným trendem vytvořit co nejpohodlnější zázemí pro zaměstnance, ať už jde o relaxační zóny, kavárny, komfortní zasedačky nebo dokonce sportovní zázemí,“ doplňuje ho další z porotců Tomáš Jindříšek, spoluzakladatel společnosti Dark Side.

Pro Forbes dali dohromady základní rady, podle čeho si vybrat a správně zařídit kancelář.

6 rad, čím se řídit při výběru nejvhodnější kanceláře

  1. Plánujte a počítejte

Než začnete s výběrem kanceláří, rozmyslete se, co vlastně hledáte, jaký koncept je pro vaši firmu nejvhodnější. A nechte si na výběr dost času. Rok není pro větší firmu vůbec přehnaný čas, ač se tak může na první pohled zdát. „Firmy, poptávající stovky metrů čtverečních by měly určitě začít rok předem, u společností poptávající tisíce metrů čtverečních je to i otázka několika let,“ říká Richard Curran z CBRE. A opravdu potřebujete jen kanceláře, nebo i skladovací prostory či reprezentativní showroom? V tom případě zvažte takové lokality a projekty, které už s podobným rozvržením potřeb dopředu počítají. Nerozhodujte o designu a uspořádání kanceláří bez profesionální pomoci. Nepodceňujte práci architekta. Nejlevnější volba nemusí být nejpraktičtější.   

  1. Kde jsou vaši klienti?

Centrum města nebo jeho periferie? Myslete především na prestiž vaší společnosti. Pokud potřebujete být opravdu hodně vidět, volte prestižní adresy. „Srovnávejte také lokalitu kancelářských prostor se svými konkurenty a zjišťujte i zájmy svých zaměstnanců,“ vysvětluje Richard Curran z CBRE. Kde jsou vaši klienti? Přijedou za vámi i na hůře dostupnou adresu? Odradí je, že nebudete v centru?  Musíte být blízko k nim, protože čas jsou peníze. Důležitá je i otázka v případě, že měníte adresu: Kolik zaměstnanců vás opustí kvůli změně lokality?

zasedacka_roku

  1. MHD ani školka nesmějí být daleko

Důležitá, ne-li přímo klíčová je dostupnost MHD, vlakového nádraží či letiště. Dostatek parkovacích míst nejen pro auta, ale třeba také pro kola – patří mezi priority, které by firma měla vzít v potaz. A u MHD a parkování to nekončí. Je v blízkosti školka, škola, pošta, možnost nakupování? Do kolika kaváren se dá snadno dojít? Čím více služeb v dosahu, tím lépe. Stále více se myslí na cyklisty. „Standardem našich budov jsou šatny a sprchy pro cyklisty či dobíjecí stanice a vyhrazená stání pro elektromobily,“ říká Marie Passburg, generální ředitelka společnosti Skanska Property Czech Republic.

  1. Budete růst, nezapomeňte na to

Zvažte možný růst firmy a potřeby dalších prostor už před pronájmem kanceláří. Kanceláře obvykle plánujete pro delší časový horizont. Očekáváte-li růst firmy v budoucnu, měli byste zvažovat, jak v takovém případě budete postupovat. Stěhovat celou firmu? Nebo rozšířit stávající prostory? Vybírejte takové prostory, které vám expanzi umožní, obvykle je totiž vhodnější expanze již stávajících prostor než změna adresy.  

  1. Kvalitní nábytek a výborné kafe

Jeden ze způsobů, jak si udržet stávající a nalákat kvalitní nové zaměstnance je nabídnout jim zajímavé pracovní prostředí. Svou roli hraje kvalita ovzduší, design, rozvržení prostor, odpočinkové a relax zóny, interní kavárna či společná jídelna. „Práce v zelené kancelářské budově je příjemnější, což vede ke zvýšení výkonnosti zaměstnanců o 5—15 procent,“ říká Marie Passburg. Podle průzkumů je pro zaměstnance v kancelářích nejdůležitějších pět věcí: Co nejméně formální společné prostory, kde lidé rádi pracují; opravdu funkční systém vytápění, klimatizace a větrání; jídlo a nápoje v dosahu, ideálně jen pár minut pěšky od kanceláře; flexibilní a praktický nábytek a kvalitní káva!

  1. Nejnovější technologie Vám ulehčí komunikaci v rámci firmy i mimo firmu

Co by mělo být v zasedačce za technologie? Základem je kvalitní, dobře navržená pevná i bezdrátová síť, do které lze zapojit jakékoli zařízení, které si do kanceláře přinesete. „Přitom je samozřejmě extrémně důležitá bezpečnost celé počítačové sítě, kterou doplňuje například speciální přístup pro návštěvy,“ říká Ivo Němeček, generální ředitel společnosti CISCO. Nejdůležitějším vybavením je specializované řešení pro videokonference, které postupně nahrazuje tradiční audiokonfereční a prezentační vybavení. Moderní vybavení umožňují připojení vzdálených uživatelů s pomocí chytrých telefonů, tabletů či notebooků.