skip to main content
Forbes NEXT

NEXT Big Thing: díky elektromobilu ušetříte a ve virtuální realitě najdete svůj kmen

3 minuty čtení

Tenhle titulek nestvořil náhodný generátor slov, ačkoli by zanedlouho klidně mohl. Mísí v sobě současnost s budoucností, ukazuje směr, ale nedává mu konkrétní kontury. Tenhle titulek se může a bude časem měnit, a to podle toho, co bude další velká věc.

Co bude onou next big thing? Jestli to víte, vstupte do vod venture kapitálu a staňte se náramně bohatými. Nebo si v daném oboru založte vlastní společnost. Jestli ale jako všichni ostatní tápete, sledujte oblasti jako virtuální realita, elektromobilita, fintech nebo třeba umělá inteligence.

Tohle je 10 myšlenek, které zazněly na největší konferenci, jež si hledání další velké věci vzala za své – Forbes NEXT Big Thing.

Jan Hammer (Index Ventures, nejúspěšnější investor Evropy)

V Index Ventures víme, že nás hodně věcí může překvapit. Když tedy vidíme zakladatele startupů, které se pouštějí do něčeho těžkého, tak nás to neodradí.

Next big thing jsou firmy, které tady zůstanou. Nejen ty, které udělají IPO, ale ty, které tady vydrží desítky let a hrají důležitou roli ve společnosti, nic nekopírují a vyšlapávají nové cesty.

V současné době se hodně díváme na oblast pojišťovnictví.

Ondřej Havlík (Asociace pro elektromobilitu ČR)

Jsem tu proto, abych boural představy o elektromobilitě. Nikdy jsem nezůstal trčet ve vybitém autě. Lidé se pořád ptají, co dělám, když mi to dojede. Prostě najdu zásuvku. Co dělají oni, když jim dojde benzin?

Jediná věc, kterou budete u elektroautomobilů řešit, je nabíjení. Jinak jsou bez kompromisů. Na naftě ušetřím 200 tisíc ročně.

Vojtěch Fried (Pražská energetika)

Proč si lidé nekupují víc elektroautomobilů? Hlavním důvodem jsou předsudky.

Jakub Olek (Lime)

Ve své strategii se nezaměřujeme jen na zákazníky, ale i na ty, kteří Lime nikdy nepoužijí. Třeba na slepce. Musíme chránit i jejich zájmy. Zjistili jsme, že na chodníku využívají prostor blíž k budovám. Proto jsme přesunuli stanoviště koloběžek blíž silnici.

Karel Hulec (Solirax)

Lidé chtějí být součástí kmene a v současnosti se cítí sami. I kvůli tomu trpí depresemi a dalšími potížemi. V naší VR se lidé cítí být zase ve skupině a mozek to vnímá jako realitu.

Jaroslav Beck (Beat Games)

Beat Saber hrají muži, ženy, staří i mladí. To je u her dost vzácné. Není v něm žádné násilí a zásadní je v něm hudba. I proto je populární po celém světě.

Praha je Silicon Valley pro virtuální realitu. Nechápu, proč se o tom víc nemluví, je to ohromný úspěch a naše budoucnost.

Filip Zeman (Česká spořitelna)

Před 20 lety všichni předpovídali konec pobočkových bank. A podívejte, stále je máme. A ještě nám chybí. Zákazníci potřebují kontakt s člověkem. Máme asi 10 procent klientů, kteří nechodí a nechtějí chodit na pobočku.

Musím říct, že Česká spořitelna je technologicky tam, kde je, právě proto, že tady jsou firmy jako Twisto a Revolut. To ony nás každý den inspirují a nutí inovovat.

Michal Šmída (Twisto)

Banky v budoucnosti místo mají. I v internetových bankách si až 80 procent lidí zajde o hypotéku zažádat na pobočku.

S Twistem si nejde vybrat hotovost. Během dvou let si na to stěžovalo asi 10 klientů. Pro nás je hotovost i plastová karta přežitek.

Michal Pěchouček (Avast)

Zatímco Elon Musk se bojí obecné umělé inteligence, mě děsí úzce zaměřená umělá inteligence, která mě jako uživatele internetu ovlivňuje. Taková, která mi nutí jistý druh nových bot nebo se snaží ovlivnit mé politické preference.

Tomáš Mikolov (Facebook)

Z mého pohledu by budoucnost à la Star Trek nebyla špatná. Počítač, který by velmi inteligentně dokázal odpovídat, aniž by měl nějakou svou skrytou motivaci, by podle mě bylo fajn vyústění umělé inteligence.