skip to main content
Byznys

Nová doba. Dior a Givenchy začínají místo parfémů vyrábět dezinfekci

1 minuta čtení

Luxusní impérium LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) oznámilo, že ve svých třech manufakturách, ve kterých vyrábí parfémy pro své značky Christian Dior, Givenchy a Guerlain, bude vyrábět dezinfekční prostředky na ruce. Do konce týdne by mělo být připraveno 12 tun antibakteriálního gelu. Ten bezplatně poskytne francouzským autoritám a největšímu nemocničnímu systému v Evropě.

Tímto krokem LVMH reaguje na několik věcí. Zaprvé je to samozřejmě nedostatek dezinfekčního přípravku na ruce, zadruhé ukazuje, že je značka ochotná dělat to, co je ve veřejném zájmu – jak pro své zákazníky, tak pro své zaměstnance. Díky tomu můžou zůstat její továrny otevřené a zaměstnanci stále chodit do práce. To vše dělá tuto značku prospěšnější.

Na rozhodnutí tohoto impéria je zajímavá rychlost a porozumění tomu, co v současné situaci znamená luxus. Luxusní byznys vždy poskytoval produkty té nejlepší kvality a musel naplnit zákazníkovy potřeby na té nejvyšší úrovni. Přesměrováním výroby od parfémů k dezinfekčním přípravkům dělá LVMH přesně to.

V jakoukoli jinou dobu by dezinfekční prostředek pro takovou společnost nedával žádný smysl, ale tento týden nebo možná i měsíc je chvályhodné vyrábět i to, co bylo dříve běžnou věcí. Je to unikátní moment, který si LVMH uvědomil, a ukazuje tím, proč je také stále lídrem v odvětví luxusu.

Reklama

Další zajímavostí je, že LVMH nepředložil tento obrat v produkci jako uvedení nového výrobku – vlastního dezinfekčního prostředku. Není tady žádný náznak, že by byla dezinfekce vyráběna pro jednu z jeho značek. Výrobek beze jména je tak v rozporu s dosavadní myšlenkou, že vše, co společnost vyrábí, je výjimečný produkt pro vybrané spotřebitele.

Je to právě flexibilní myšlení, které značce umožnilo rychle jednat a vydat se novou cestou. Karanténa sníží zisky po celém světě, což vyžaduje, aby se lidé přizpůsobili. V této chvíli je pro firmy důležité, aby se podívaly za zisky, které ztratí, a zeptaly se samy sebe, co můžou udělat, aby si během této doby – stejně jako LVMH – udržely svou pozici.

Značky, které mají méně zdrojů než toto luxusní impérium, by se tak měly samy sebe ptát: Co mám, co může někomu jinému právě teď pomoct? Co chybí a já bych to mohl poskytnout? To je přístup, se kterým přišel LVMH, a teď je na nás, abychom si tutéž otázku položili také.

Reklama
Reklama
Reklama