skip to main content
Český byznys

Žáček se spojí se Špuntíkem. Obchody s dětským zbožím přejmenuje na Feedo

3 minuty čtení

Zdeněk Žáček rozšiřuje své království. Jeho společnost ags 92, která je známá spíše díky svým obchodům Feedo, Kašpárek, Babiez nebo slovenskému Predeti.sk, se dohodla na spojení s dalším velkým hráčem na českém trhu zboží pro děti – s maloobchodem Špuntík.cz, za nímž stojí investiční skupina MMS Digital, jež je součástí holdingu Media Bohemia.

Spojením vznikne na českém maloobchodním trhu v segmentu dětských potřeb a kojeneckého zboží skupina s obratem přes 1,5 miliardy korun. Media Bohemia výměnou získá ve skupině ags 92 podíl 40 procent, zbytek bude dále držet právě Žáček.

„Náš obrat za poslední čtyři roky vzrostl čtyřnásobně a spojení s dalším významným hráčem a silnou značkou na poli kojeneckého zboží je logickým vyústěním tohoto běhu. Umožní nám to zároveň zlepšit podmínky velkoobchodní distribuce a přinášet k nám nové značky a větší objemy těch současných,“ říká podnikatel.

Žáčkova společnost, kterou na začátku 90. let založil jeho otec – tehdy ještě coby velkoobchod se sportovním vybavením – patří mezi nejvýraznější obchodníky v Česku. Firma, která loni dosáhla obratu přes miliardu korun a v níž pracuje zhruba 300 lidí, se specializuje na distribuci, velkoobchod, maloobchod i online prodej zboží určeného pro kojence, malé děti a jejich rodiče. 

Od roku 2005 působí i na Slovensku (tamní zastoupení rozjížděl právě Zdeněk Žáček), později vstoupila i na polský a maďarský trh. Zastupuje globální značky, jako je Philips AVENT, Chicco, Valco, Skip Hop, a také vyrábí například kočárky a další zboží pod vlastními značkami Petite & Mars a Gmini. Společnost má dnes téměř dvě desítky obchodů a od loňského roku jí patří i e-shop Feedo.cz, který loni koupila od německé společnosti Windeln.de a který působí kromě Česka a Slovenska i v Polsku a Maďarsku.

Právě koupí Feeda ags 92 loni vstoupila i do světa online prodeje, a doplnila tak své zaměření na velkoobchod a kamenné prodejny. Nyní se chce soustředit dál na rozvoj všech tří částí skupiny, kterou bude zastřešovat právě Žáček. Rozvoj e-commerce bude mít na starosti Antonín Štětina z Feeda, velkoobchod povede Miroslav Kadleček z ags 92 a o maloobchod se bude starat Darina Noviková ze Špuntíku. Žáček plánuje, že by firma měla růst o 20 procent ročně.

„Není na co čekat,“ říká s tím, že první společný projekt spustí ještě tento týden. Na víc než 1500 metrech čtverečních otevře v Hostivici u Prahy novou prodejnu Feedo, která má být největším obchodem s kojeneckým zbožím u nás. Nový obchod bude v prostorách, kde bývala prodejna dětského zboží Malvík. Nové Feedo bude zhruba o třetinu větší.

Aktuální vydání magazínu

Právě z Feeda, které bylo ještě asi před rokem téměř ve stomilionové ztrátě a do léta se prý dostane na nulu, se stane vlajkový brand celé skupiny. „Je nejznámější ve svém segmentu v našem regionu, a proto postupně přejmenujeme na Feedo i ostatní naše prodejny. Nemá smysl držet značek víc,“ říká Žáček s tím, že po rebrandingu obchodů Babiez se nyní rozjíždí i přejmenování prodejen Kašpárek.

Do investiční skupiny MMS Digital, která spadá pod holding Media Bohemia, patří ještě server Bezrealitky.cz, prodejce módy Urbanstore.cz nebo firma na zážitky Allegria. Samotná Media Bohemia Daniela Sedláčka má zásadní postavení na českém rozhlasovém trhu, kde vlastní 36 stanic (například Hitrádia, Blaník či Fajn rádio).