skip to main content
Jak být lepší

Odcházíte z práce s pocitem, že jste nic neudělali? Zkuste tematizaci dní

2 minuty čtení

Stalo se vám během minulého týdne, že jste odcházeli vyčerpaní z práce, ale zároveň jste měli pocit, že jste nic neudělali? Je normální, že nestíháte přemýšlet nad tím, co v práci vlastně děláte? Čtěte dál.

Zorganizovat si pracovní týden tak, aby vás na konci každého dne čekal pocit dobře odvedené práce, nemusí být tak složité, jak se na první pohled zdá. Své o tom ví například jeden ze zakladatelů Twitteru Jack Dorsey. Ten v plánování sází na tematizaci dní. Jak to vypadá v praxi? Každý den dělá v práci něco jiného.

Tak třeba v pondělí se soustřeďuje na management a vedení společnosti, v úterý se zaměřuje na produkt samotný, ve středu vynakládá energii na zlepšování marketingu a komunikace, ve čtvrtek pracuje s vývojáři a dodavateli a v pátek ladí firemní kulturu a přemýšlí nad náborem zaměstnanců.

Říkáte si, jak aplikovat tematizaci dne do vašeho rozvrhu, když nemáte tak rozmanitou náplň práce? Úplně stejně, jako to dělá právě Dorsey. 

Řekněme, že pracujete v obchodním oddělení. Jeden den se můžete zaměřit na strategické plánování měsíce, další den komunikovat s klienty, následující koordinovat své prodeje s ostatními kolegy a některý z pracovních dní může být čistě administrativní, kdy si uděláte pořádek v tabulkách, e-mailech a další agendě. Poslední den můžete věnovat plánování následujícího týdne, domlouvání schůzek a vymýšlení spoluprací.

Obecněji rozvrženo: pondělky zkuste administrativní, úterky zasvětit mítinkům, středy tvůrčí práci, čtvrtky komunikaci a pátky už zmíněnému plánování. 

Jakmile se budete věnovat jedné činnosti celý den, lépe se do ní dostanete a snáze si udržíte koncentraci, takže i zvládnete více práce najednou a nebude hrozit zbytečné přelétávání z jednoho úkolu na druhý, aniž byste reálně cokoli udělali. Zároveň se z vašeho pracovního týdne nestane rutina, která by vás brzy omrzela.

Je jasné, že tematizovat dny nepůjde vždycky. Snažte se ale mít v hlavě alespoň směr, kterému se chcete daný den věnovat. Napište si ho do kalendáře nebo na papír. Jakmile vás někdo od vytyčené práce vyruší nebo od vás bude chtít něco, co nezapadá do stanovené náplně, budete po jeho odbavení vědět, kam svou pozornost zase vrátit.

Jak byste si týden rozplánovali vy? Dejte nám vědět na jakbytlepsi@forbes.cz nebo se o to podělte v naší facebookové skupině